Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Sovrum, basen är klar...

Av Malin wiper - 28 maj 2014 08:00

     

Nu har vi fått till basen i sovrummet och det är bara att hänga upp tavlor, gardiner och pynta. Kristallplafonden i taket som vi hade tänkt göra oss av med har aldrig passat så bra nånstans som nu för den syns och det gjorde den inte förut för det var högre i tak och mörkare. Vi hade ju köpt en ny sovrumslampa på second hand för ett tag sen för endast drygt 100 kr men nu passade den inte alls så den gav vi bort.


  

Från andra hållet ser det ut så här. Sybordet fick plats och även stolen där vi lägger överkastet. Jag skall köpa en hurts med lådor som skall ställas under sybordet så jag får plats med lite sysaker. Rummet är större än det ser ut på mina bilder. Stolen till sybordet hämtar vi i dag, plus resten av grejerna. Vi kommer nog att flytta runt lite på sakerna innan det är klart. 


  

Jag vill ligga nära fönstret så detta är min sida av sängen 


  

Vi har en stor rund spegel sen förut i källaren som vi nu skall sätta ovanför denna byrå 

 

Kate Bush med Wuthering Heights. Liten nostalgitripp med en artist som har ett lite annorlunda uttryck och röst. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1958 i Bexleyheath i dåvarande Kent, nu bor hon i (Storlindon). Hon är en brittisk sångare och låtskrivare som fortfarande är aktiv. Hon slog igenom med denna låt 1978 som var inspirerad av Emily Brontes roman Svindlande höjder. Hon var mycket produktiv och gjorde några stora hits fram till 1993, då hon tog paus, innan hon släppte Aerial 2005. 2011 släpptes de båda albumen Director's Cut och 50 Words för snow. Hon genomförde sin hittills enda turné Tour of Life 1979.

 

       

I går eftermiddag satt vi ihop soffan och stora rumsbordet och placerade ut möbler för att se vart tv: skall sitta. Vi har nu varit utan tv några dagar och det har inte gjort nåt. I dag efter min mans jobb så åker vi iväg till gamla lägenheten för att ta bort resten men vi är rätt trötta nu. Man märker hur bortskämd man är med kontakter överallt som vi hade i gamla lägenheten för nu får man ha en lång sladdosa för att klara sig tills man dragit ledningar. I badrummet finns det inget uttag så jag hade sladdosa i morse för att kunna fixa håret men det funkade ju och vi har fått upp toalettskåp nu och nästa steg är att sätta upp hyllan som vi haft duschgrejer på och även handdukshängare. 

 

   

Vi måste ut och köpa ett skåp där vi kan ha resten av toalettsakerna som inte ryms i vårt lilla skåp. Toaletten har vita väggar så jag funderar på att göra den färgstarkare med både tavlor och skarpa färger på inredningen där. Vi har nu inget fönster men man vänjer sig fort för vi har andra saker som är positivare och det väger över. Alla fönster i lägenheten är utbytta till mycket större än vi hade förut och dom  går att vicka framåt men även öppna inåt som vanligt, så är det även med balkongen, har inte sett sånt förr. Skönt att det är lite kallare i dag för då går det lättare att flytta resten 

 

Hoppas ni får en fin och upplevelserik dag 

 

 

  

 #Sybordet #Basen #Kate

 
 
Cattis

Cattis

28 maj 2014 09:38

Godmorgon!
Det ser fint ut i er nya lägenhet och jag tror ni kommer att trivas.
Jag tror också ni kommer att sitta på balkongen mycket för det är skönt när man har grönska utanför.
Lägenheten ser så ljus och fin ut så jag misstänker att ni har sol på balkongen med.
Hoppas nu att det kommer att vara lugnt och skönt i den här så ni kan koppla av och bara ta hand om varandra.

Varma kramar till dig och din man

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 maj 2014 10:27

Lägenheten är verkligen ljus och det beror på stora fina nya fönster och ljuset och grönskan utanför är fantastisk. Vi har sol på balkonsidan ända tills ca 15.00 på eftermiddagen och där har vi en fin utsikt mot en grönskande park.

Det är mycket lugnare här bara normala ljud och tyst på kvällarna. Jag vill inte att det skall vara helt tyst för man vill höra att det bor andra här också men att ha ljuden vi hade förut från morgon till natten var psykiskt påfrestande och man kan inte förstå om man inte bott där för det var aldrig tyst.

Tack för dina snälla och fina ord vännen

Varma kramar till dig och din man också

 
skrivmoster

skrivmoster

28 maj 2014 09:53

Ibland får man flytta runt sakerna flera gånger innan de har sin rätta plats. Här var det så naturligt för oss och det var i stort sett som det var möblerat av förra ägaren ... Mycket beror på det fönster vi har på gaveln som inte de andra har. Det är en fördel att bo i ett hörn!
Ni kommer att få det så trivsamt och bra när ni är klara!
Lägenheten är så ljus och känns väldigt fin!

Tack för tel.samtalet Det var trevligt!
Ha en bra helg och lycka till med allt ni ska göra.
Kramar från oss

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 maj 2014 10:23

Det är som du säger att man får ta hänsyn till fönster och annat. Vi såg också precis hur vi skulle ställa sakerna. Ni har det bra som bor i ett hörn och det är så snyggt där ni bor. Dessutom har ni fin uteplats och även stort fint kök. Vi har bara sett er lägenhet halvmöblerad.

Det är verkligen mycket ljusare här och det lever inte om hela tiden utan det är normala ljud som inte irriterar. Det var så kul att prata med dig

Ha en fin helg ni också
Stor varm kram

 
Margit

Margit

28 maj 2014 09:58

MEN, så fint de blir i et nya lägenhet! Kommer att bli jöttebra..hoppas att ni får d e t mycket lugnsre och tystare. .Kramar!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

28 maj 2014 10:20

Det blir skillnad sen när man fått möblerat och allt upp på väggarna. Tack för din omtanke, det är normala ljud här och inte ett bankande hela tiden som det var förut. Det känns nästan som man är ensam i huset för vi är inte vana vid att det är tyst nån gång

Ha en skön dag
kramar

 
Amor

Amor

28 maj 2014 16:57

Hej
förlänge sedan lånade en bild av Er finaste blogg i Sverige och nu utvecklades den mer och mer konstnärligt i form och bild och färg.
lycka till och fin sommar för Er och Er man.
Sköt om era bilder och skrivandet lita inte på bloggar.

http://biomecanique.bloggsida.se
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2014 09:50

Var det jag eller du som lånade bild. Jag har för mig att jag lånat en bild från din blogg för du gör så häftiga saker från klockor. Känner igen bloggen. Jag har för mig att jag var inne på din blogg redan för 7 år sedan när jag hade "Tredje Akten". Vad kul att du tittade in, var in på din i går och det ser jättebra ut och man får sig lite historia till livs. Går in och länkar.

Min man hälsar tillbaka. Det är bara jag som skriver denna blogg men han är med på bild ibland och går nåt gästinlägg. Lycka till själva och ha en skön sommar. Jag hittar inte vart jag kan låsa bloggbilderna, det har jag kunnat göra förut så jag får luska vidare

Varma hälsningar från
Malin

 
Annelie

Annelie

29 maj 2014 07:11

Härligt iordning ni har kommit..
Verkar ju vara en mysig lägenhet, av det du visat oss hittills.

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

29 maj 2014 09:46

Det är bara sovrummet som är lite i ordning annars råder kaos. Vi måste vara klar med städningen på lördag kväll. Det är ljust och fint här.

Ha det toppen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards