Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Malin wiper - 26 maj 2014 19:45

        

Såg att Tommy Blom har dött och det känns väldigt tråkigt. Jag träffade Tommy Blom 20 mars 2010 på Skene Folkets Hus där det var en konsert. Klicka här för att komma in på det inlägget. Gert Lengstrand var även där så klicka här för att se det inlägget. Tommy Blom var förut sångare i popgruppen Tages som jag lyssnade ofta på när jag var ung och då  var Tommy Blom en riktig flickidol men jag kom ihåg att det var Danne Larsson som mitt hjärta klappade för. Det känns som ens ungdoms idoler försvinner och det blir tomt. Tommy Blom blev endast 67 år gammal 

 

  

Klicka här för att läsa mer ang detta. Tommy Blom föddes 1947 i Örgryte församling i Götebort och dog 25 maj 2014 i Katarina församling i Stockholm. Han var en svensk artist och programledare. Han var under 1960-talet sångare och frontfigur i popbandet Tages med hittlåar som "Sleep Little Girl", "I Should Be Glad", Don't Turn Your Back", "So many Girls", "In my dreams", och "Miss Mac Baren". Två låtar som som gick in på Tio i-topp var "Every Raindrop Means a lot", "I'm Going out", Treat her like A lady". Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Tages. Klicka här för att komma in på "Nostalgibloggen" och läsa mer 

 

 

1968 hoppade Tommy Blom av från Tages och satsade på solokarriär. Samma år släpptes första singeln "Du kan hitta lite här". 1969 kom andra singeln "Kärlekens fjäril" och året därpå nummer tre "Haru'varit me 'om de nång gång". Han gjorde även modelljobb tillsammans med sin fru Mai Nielsen  

    

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Jag kom ihåg från det jag träffade honom att han var glad, vänlig och tillmötesgående. Det känns verkligen sorgligt att han gått ur tiden och mitt fd flickhjärta blöder. 

 

 

    

 

 

 

 

#Tommy # Tages

Av Malin wiper - 26 maj 2014 10:00

  

Denna fina Volkswagen "Bubbla" stod så fint ute på vår parkeringsplats (gamla bostaden). Har inte sett den förut där. Volkswagen Typ 1 är den klassiska bilmodellen från tyska Volkswagen. Klicka här för att komma in på Bubbla.net 

 

Ett klipp som känns lite inovativt

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp på en folkabuss. Klicka här för att se ännu fler folkabussar

 

 

När min man kopplat ner denna hylla och ställt den lite snett med dörrarna bredvid så satt fantasin igång. Kanske man skall ställa ut möblerna på detta sätt, lite nytänkande och avskalat...  Tänk vad skönt att bara kunna damma hyllorna och slippa alla saker...  men ack så tråkigt.   

 

  

Vi hade glömt stegen i nya lägenheten men en kastrull funkade bra det också eftersom min man är lång...  . Nu skall jag sätta igång och packa ner resten av det som är kvar i köksskåpen, när min man slutat arbeta 12.00 i dag så skall vi montera ner sängen och soffan så vi kan flytta in i kväll i nya lägenheten. Nu några timmar senare så är det helt tomt i köket och allt i byrålådorna är nedpackat så det är bara min mans kontor som har saker kvar men det är inte så mycket. Bäddsoffan gav vi bort till fd grannars barnbarn som köpt hus och tyckte att den skulle passa in.

  

 

 

  

 

Fruktansvärt skrämmande med dessa högervindar som sveper över oss. Är vi inte människor allihopa?. Än om jag skulle bli besviken på nån annan människa så skulle jag inte fördöma en hel folkgrupp för vi har alla våra brister men även positiva egenskaper. Jag ryser när jag tänker på Frankrike hur det har utvecklats där.  Detta hat är livsfarligt och kan ställa till mycket, dialog och annat måste tas till för att lösa saker inte knytnävar och hat. Hopp får man ändå när man ser motståndet som kommit till mer och mer mot dom onda krafterna.  

 

 

#Bubbla #Volkswagen #Högervindar #Kastrull

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards