Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 19 december 2013 16:00

 



  

Massor av fina granar utanför Ritz Konditori. Denna bild är tagen då det fanns lite snö på marken för ett tag sen.  


  

Denna stora läckra tomteluva har en princessbakelse under marsipanet. Dom såg otroligt häftiga ut och dan efter var alla köpta och uppätna...  


  

Torget i morgonljus.


  

Om jag vore yngre och utan krämpor så hade drömmen varit att öppna ett litet café. Livet skulle vara trist om man inte fick sitta och njuta på ett café lite då och då. Nu när man inte har råd längre att resa  så är fikat ett måste. Jag har dessutom ett bra och utpräglat smaksinne så jag känner alla nyanser av det goda och ett bra luktsinne och det är jag tacksam för.     




  

Topping bestående av philadelphiaost och annat och med smak av pepparkaka och på toppen ett löv i mörk choklad  


  

Polkagris på toppen mums!........  


  

Vi bor ju inte långt från Gränna där dom gör polkagrisar. Såna här godisar som på bilden åts av min mormor när jag växte upp. Dom kallades för "sidenkuddar". Jag har mer varit en chokladgris...  . Klicka här för att se vart jag hittade bilden. klicka här för att se ett par polkagrisfärgade skor     


  


  

  

Tack till Åsa och personalen på Ritz Konditori som förgyllt vårt år med njutningsulla fikastunder. 

 


Frank Sinatra sjunger Have Yourself a Merry Little Christmas på sitt eget personliga sätt med en röst som är tidlös och full av känsla 

 
  
 
#Ritz
 
 
Annelie

Annelie

19 december 2013 19:50

Jag sitter här med ett leende på läpparna efter jag tittat på kattfilmen,, de är för söta.
Vi har tur,, våra katter bryr sig inte alls om granen och dess kulor, men Trisse äter gärna glittret om han kommer åt det på golvet.. :-/
Inte alls bra, är livrädd det ska trassla sig i magen på honom. Så, glitter på julgransmattan får INTE förekomma här.

Jisses så mycket goda bakverk det finns,,, jag måste gå in och fota allt fint de gör nu till julen på Trelleborgs Bageri,, de lägger också ner mycket tid på speciellt tårtorna.

Ha det allra bäst.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 december 2013 07:58

Ja du dom är verkligen söta. Skönt att ni får ha granen ifred. Skulle jag ha kunnat ha husdjur så hade det varit en katt eller två. Det är inget vidare om dom trasslar in sig.

Det finns även mer av bakverken men tårtorna går ju åt direkt och ibland hinner jag inte med för brödet tar slut så fort där.

Gör så gå in och fota

Ha det allra bäst själv
kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

19 december 2013 22:50

Oj så mycket jul gottis du bjuder på här inne. :)
Hoppas du får en fin jul och ett riktigt gott nytt år.

KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

20 december 2013 07:55

God Jul och ett Gott Nytt År till dig också

Stor kram

 
Kenneth

Kenneth

20 december 2013 15:24

Låter fint det att gå på RITZ

http://rothvoss.se

Malin wiper

20 december 2013 15:47

Ja du det känns alltid bra
Ha en fin kväll

 
Ingen bild

Petra

20 december 2013 18:05

Dessa smörstjärnor eller julstjänor med plommon i mitten är en av mina favoriter ..Köper alltid en på konditoriet vid jul..MUMS!

Malin wiper

20 december 2013 19:49

Vad kul att det är dina favoriter. Jag måste testa en också.

Ha en skön kväll vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards