Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Wahlbergs Ur & Guld i Vaggeryd.......................

Av Malin wiper - 23 april 2013 13:00


  

Jag var in ett ärende till Wahlbergs Ur & Guld och då kunde jag inte låta bli att fota lite. Kolla in vilket häftigt halssmycke. Klicka här för att komma in på deras hemsida.


  

Dessa örhängen såg så häftiga ut när dom hängde mot varandra.


  

Nya roliga handgjorda ringar  


   

Själv köpte jag denna ring för 298 kr som jag skall ha på ringfingret bredvid mina vigselringar som numera sitter på lillfingret....  . Den är i tre olika material och hänger löst i en hållare framtill. Får se om jag får på mig vigselringarna på rätt finger  när jag gått ner lite mer i vikt. Jag passar inte så bra i stora pråliga ringar än om jag tycker det är snyggt, är mer en klassisk typ men man kan ändå sväva ut lite ibland. Jag har dragit ner på fika ute och därför kunde jag köpa mig denna ring. Det går bra på sommaren då man kan göra utflykter och ta fika med sig hemifrån.     

 

    

Så här ser mina vigselringar ut som nu har 22 år på nacken.  

 

    

Lite avskalat kan också vara jättefint och man kan ju blanda in andra passande armband. 

 

 

  

Två häftiga klockor  

   

     

Tufft halband med oxe som hänge från "Police" (herrsmycken). Dom har rätt mycket av herrsmycken också. 

 

 

Candy Choir' Silence Is Golden. Den låten är mest känd med The Tremelous men jag gillar att hitta andra versioner också.

   

 
 
AprilSus

AprilSus

23 april 2013 17:54

Så mycket fint du fångat med din kamera. Själv nöjer jag mig med att titta, då smycken inte är min grej. Allt jag använder är armband och någon enstaka gång halsband. Jag får obehagskänslor av ringar och halsband och hålen i mina öron har växt igen.

Om jag någon gång skulle träffa en ny man i mitt liv, så kan jag garantera att jag är billig i drift. ;)

Ha en skön kväll och tack för dina kommentarer.
Kramkram!♥

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

23 april 2013 18:05

Ja du vi är olika och det är tur det. Jag unnar mig inte lika mycket längre som förr men jag gillar smycken. Det finns ju annat än smycken han kan ge dig, bjuda på fika, mat eller köpa en blomma.

Ha en skön kväll själv
kramar

 
Lillemor

Lillemor

24 april 2013 12:06

Vilka läckra smycken!
Ja tyckte mest om dem på de två översta bilderna. :)
Jag har en del vackra bärnstenssmycken som en silversmed ute i Höga Kusten har gjort. De ä helt unika. Finns bara de jag köpte. Han gjorde aldrig 2 av samma. Ska kanske lägga ut dem i bloggen?
Tyvärr har han fått Alzheimers så han kan inte göra fler. Jag är glad att jag hann köpa mina innan. De är av silver.

De där två översta är de av silver och sedan guldförgyllda?

Kramar

http://:angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

24 april 2013 13:16

Ja du dom är jättesnygga och dom överst var riktiga höjdare. Smycken med bärnsten är verkligen fina och tidlösa. Jag har själv haft en ring i den stenen. Kul att ha smycken som unika. Då skall jag kolla dom i din blogg. Tråkiga att han drabbats av denna hemska sjukdom. Jag själv gillar silver mer än guld.

Jag vet inte om det är silver men jag skall fråga han som äger butiken och återkomma.

Nu bakas det för fullt ;)

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards