Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Malin wiper - 6 maj 2012 17:00

 
 
 
 
Nu har jag fått receptet på den goda pajen vi blev bjudna på hos våra vänner A-G och hennes man L-G. Det var några av er som var intresserade av receptet också så jag fick lov att lägga ut det i bloggen. Klicka här för att se vad jag skrev efter att vi varit hos dom. Inlägget är skrivet i förväg och tidsinställt.
 
 
 
 
 
 
Kycklingpaj a la Brösarp
 
Detta behövs till 4 pers.
 
Pajdeg:
 
2½ dl vetemjöl
100 smör el margarin
100 g keso
 
Fyllning:
 
1 grillad kyckling
1 grön paprika
1 röd paprika
(100 g skivade champinjoner)
 
Äggstanning:
 
2 ägg
3 dl färskriven ost
2 dl mjölk (grädde)
salt peppar
 
Till den pajen jag gjorde tog jag 4 ägg, 3 dl ost  och 2 dl grädde och 2 dl mjölk.
 
 
Hacka ihop mjöl och smör, tillsätt keson. Låt vila  minst 30 min. Tumma ut degen i en pajform, pricka botten med en gaffel och låt  stå i 15 min. Sätt ugnen på 225 grader. Förgrädda pajskalet i ca 8  min.
 
Dela kycklingen i bitar. Fräs upp champinjonerna  och de strimlade paprikorna. Krydda med curry. Lägg i kycklingen. champinjonerna  och paprikorna i pajskalet.
Vispa samman ägg ost, mjölk(grädde) och kryddor och  häll detta över. Grädda i 20-25 min i 225 grader.
 
Servera med en grönsallad-
 
 
 
Klicka här för att komma in på sidan "Sköna hem" 
 

Av Malin wiper - 6 maj 2012 13:00

  


Kaffehörnan har en tävling där man får rösta på en header. Jag röstade på nr 1 som ni ser här ovan. Jag tycker den var lite annorlunda och kul. Jag röstar även på nr 3 som är en header jag gillar till tusen. Kan inte välja nån av dom båda så blir jag bojkottad så kan det inte hjälpas    Då har jag i alla fall gjort lite reklam för han som har kaffehörnan. Han är en härlig kille full av upptåg.



Här är den andra headern nr 3 i tävlingen. Klicka här för att komma in på Kinagulds blogg. Den bloggen har jag på min lista och går in på så gott som dagligen när jag har tillfälle


 


Klicka här för att komma in på Kaffehörnan och rösta ni också om ni vill.


 

Jag gör så mycket stavfel nu som jag får gå in och rätta och det beror på att jag är så in i bomben trött. Pollenallérgin ställer till det också. Sen är jag ju lite galen  för jag skulle ju inte börja blogga förrens i morgon...  

Av Malin wiper - 6 maj 2012 08:00

 


Detta inlägg är förskrivet och tidsinställt

  Den här stolen som är i stålrör med behandlat tyg med trä på handtagen köpte vi för ett år sedan på IKEA för endast 100 kr. Det var ett skyltexemplar som stod i fyndhörnan. Stolen har vi haft i sovrummet hittills men när vi var på IKEA sist så såg jag att det fanns såna även i år men då kostar dom 400 kr/st men vi köpte en till ändå för vi hittar inga regissörsstolar som vi hade tänkt ha i vår likörhörna...  och då kom jag på idén att ha dom just där för dom ser är så nära det går i utseendet som regissörsstolar. 
 


Så här ser det ut och mycket snyggare i verkligheten för jag  kunde inte fånga hörnan riktigt med min kamera. Det som fattas nu är en rund bordsskiva som skall ligga ovanpå tunnan. Vi har köpt en och sågat till men den blev ojämn och måste snyggas till och även fasas rund på kanterna. Lyckas det inte så skall vi gå till en glasmästare och få gjort en rund glasskiva istället. Jag hade två helt nya kuddar i röda toner som jag förut hade i bäddsoffan i datarummet men den soffan tog vi bort för den gjorde att rummet blev trångt och avlångt.  Soffan i likörhörnan köpte vi för endast 100 kr på second hand och den är i två delar men här passar den perfekt ihop. Naturligtvis kan man dricka även vin och öl mm i vår likörhörna   Det finns en anledning till att jag kallar den likörhörnan. 


 



Klicka här för att se vart denna regissörsstol finns. Den kostar 2.700 kr. Det finns dom som även kostar uppåt 4000 kr men då vill jag helst spara till såna.  Det finns så många platser i denna lägenhet att möblera på så man får väl flytta runt och mysa...  

 

 


Det ser väldigt tomt ut bakom matsalsbordet men där skall vi antingen sätta upp en fototapet eller nåt annat. På höger sida om matsalsbordet så står rumssoffan som en rumsavdelare


 

     

   


Egentligen hade jag velat ha såna där riktiga dyra regisörsstolar som man kan vika ihop och ställa mot en vägg. Helst i samma träslag som golvlampan men det verkar vara svårt att få tag på och dom blir så mycket dyrare men det går ju alltid att på sikt byta till såna sen. Dessa vita är stapelbara och har ingen tyngd och väldigt lätta att placera ut. 

Great Day Graphic

DesiComments.com | Good Day, Good Morning | Forward this Picture

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards