Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Kycklingpaj a la Brösarp!

Av Malin wiper - 6 maj 2012 17:00

 
 
 
 
Nu har jag fått receptet på den goda pajen vi blev bjudna på hos våra vänner A-G och hennes man L-G. Det var några av er som var intresserade av receptet också så jag fick lov att lägga ut det i bloggen. Klicka här för att se vad jag skrev efter att vi varit hos dom. Inlägget är skrivet i förväg och tidsinställt.
 
 
 
 
 
 
Kycklingpaj a la Brösarp
 
Detta behövs till 4 pers.
 
Pajdeg:
 
2½ dl vetemjöl
100 smör el margarin
100 g keso
 
Fyllning:
 
1 grillad kyckling
1 grön paprika
1 röd paprika
(100 g skivade champinjoner)
 
Äggstanning:
 
2 ägg
3 dl färskriven ost
2 dl mjölk (grädde)
salt peppar
 
Till den pajen jag gjorde tog jag 4 ägg, 3 dl ost  och 2 dl grädde och 2 dl mjölk.
 
 
Hacka ihop mjöl och smör, tillsätt keson. Låt vila  minst 30 min. Tumma ut degen i en pajform, pricka botten med en gaffel och låt  stå i 15 min. Sätt ugnen på 225 grader. Förgrädda pajskalet i ca 8  min.
 
Dela kycklingen i bitar. Fräs upp champinjonerna  och de strimlade paprikorna. Krydda med curry. Lägg i kycklingen. champinjonerna  och paprikorna i pajskalet.
Vispa samman ägg ost, mjölk(grädde) och kryddor och  häll detta över. Grädda i 20-25 min i 225 grader.
 
Servera med en grönsallad-
 
 
 
Klicka här för att komma in på sidan "Sköna hem" 
 

 
 
Kristina

Kristina

6 maj 2012 19:01

hej igen!
jag läste att du inte har mått så bra? jag önskar av hela mitt hjärta att du mår bättre nu. Så fint du gör det hemma så mysigt.
ha det så gott goa vän och ta hand om dig riktigt.
Riktigt goa kramar vill jag ge till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 maj 2012 00:32

Det går lite upp och ner med min hälsa men det är jag van vid men ibland blir det för mycket och jag måste vila från bloggen. Har ju mina bestående skador.

Tack för din varma omtanke. Kul att du gillar myshörnan ;)

God natt och sov gott kram

 
Stefan Falkelind

Stefan Falkelind

6 maj 2012 22:50

Den ser såå god ut. Får testa att göra den utan kyckling.

http://stefanfalkelind.com

Malin wiper

7 maj 2012 00:29

Man behöver inte ha kyckling utan kan göra den helt vegetarisk också eller med annat kött. Den var supergod

God natt

 
Annelie

Annelie

7 maj 2012 00:38

MUMS vilket göttigt recept,, ska jag absolut testa. Dels så älskar vi kyckling och sen så gillar vi pajer också, även om det är otroligt sällan jag gör.
Men, denna ska GÖRAS.
TACK för receptet..

Ta hand om dig govännen och hälsa med till ditt <3 -a... // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 maj 2012 07:21

Den föll mig verkligen i smaken. Jag är dålig på att göra paj men denna skall jag testa om jag klarar

Varsågod vännen

Ha det fint själv och hälsa din man också. Mr T hälsar tillbaka
varm kram

 
Vicke

Vicke

7 maj 2012 04:42

Kul att du tyckte om den, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 maj 2012 07:20

Klart jag gör ;) Ha en fin dag själv kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards