Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Regissörsstol till Likörhörna!

Av Malin wiper - 6 maj 2012 08:00

 


Detta inlägg är förskrivet och tidsinställt

  Den här stolen som är i stålrör med behandlat tyg med trä på handtagen köpte vi för ett år sedan på IKEA för endast 100 kr. Det var ett skyltexemplar som stod i fyndhörnan. Stolen har vi haft i sovrummet hittills men när vi var på IKEA sist så såg jag att det fanns såna även i år men då kostar dom 400 kr/st men vi köpte en till ändå för vi hittar inga regissörsstolar som vi hade tänkt ha i vår likörhörna...  och då kom jag på idén att ha dom just där för dom ser är så nära det går i utseendet som regissörsstolar. 
 


Så här ser det ut och mycket snyggare i verkligheten för jag  kunde inte fånga hörnan riktigt med min kamera. Det som fattas nu är en rund bordsskiva som skall ligga ovanpå tunnan. Vi har köpt en och sågat till men den blev ojämn och måste snyggas till och även fasas rund på kanterna. Lyckas det inte så skall vi gå till en glasmästare och få gjort en rund glasskiva istället. Jag hade två helt nya kuddar i röda toner som jag förut hade i bäddsoffan i datarummet men den soffan tog vi bort för den gjorde att rummet blev trångt och avlångt.  Soffan i likörhörnan köpte vi för endast 100 kr på second hand och den är i två delar men här passar den perfekt ihop. Naturligtvis kan man dricka även vin och öl mm i vår likörhörna   Det finns en anledning till att jag kallar den likörhörnan. 


 



Klicka här för att se vart denna regissörsstol finns. Den kostar 2.700 kr. Det finns dom som även kostar uppåt 4000 kr men då vill jag helst spara till såna.  Det finns så många platser i denna lägenhet att möblera på så man får väl flytta runt och mysa...  

 

 


Det ser väldigt tomt ut bakom matsalsbordet men där skall vi antingen sätta upp en fototapet eller nåt annat. På höger sida om matsalsbordet så står rumssoffan som en rumsavdelare


 

     

   


Egentligen hade jag velat ha såna där riktiga dyra regisörsstolar som man kan vika ihop och ställa mot en vägg. Helst i samma träslag som golvlampan men det verkar vara svårt att få tag på och dom blir så mycket dyrare men det går ju alltid att på sikt byta till såna sen. Dessa vita är stapelbara och har ingen tyngd och väldigt lätta att placera ut. 

Great Day Graphic

DesiComments.com | Good Day, Good Morning | Forward this Picture

 
 
kaffehörnan

kaffehörnan

6 maj 2012 11:15

Hej vännen
Wow nice stolar, skulle varit direktörsstolar, kunde du sagt.
Vem bestämmer jo chefen, vem är de - jo jag haha
kunde ej låt bli och busa
Snygg hörna snyggt namn med
Jag gillar likör

kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

6 maj 2012 11:20

Hej själv vännen!

Kul att du gillar min lilla hörna som fått nament eftersom en av mina vänner gillar likör i lagoma mängder ;) Du är en härlig chef som jag gärna skulle jobba hos.

Kul att du gillar likör. I eftermiddag så gör jag reklam för din headertävling

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

6 maj 2012 20:55

Jag säger som kaffehörnan, wow. Eller snarare WOWWOW.
Jättefint har det blivit i din hörna.
Jag kan tänka mig att ni verkligen njuter när ni sitter där.

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

7 maj 2012 00:31

Vad kul att du gillar min lilla hörna ;) Vi kommer att njuta av både vin, öl och likör där ;))

God natt
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

6 maj 2012 22:37

Vad trevligt ni har ordnat i lägenheten och jag förstår att ni är nöjda med de nya stolarna. Jag är väl inte så förtjust i likör men hörnan passar lika bra för ett glas gott vin;)
Dags att säga go'natt!
Varm kram,
Lambergsfru

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 maj 2012 00:30

Kul att du tycker det. Vi har många ställen att möblera på och det är rätt stort. Jag är inte heller nån likörälskare utan gillar mer vin precis som du men jag kallar den likörhörnan av en viss anledsning ;)

God natt sjäv och sov gott
kram

 
Maya

Maya

7 maj 2012 13:32

Vi hade två vikbara vita regissörsstolar med svart stålram jag och mitt ex (jag har dem inte längre eftersom han tog dem). Dem köpte vi på en semesterresa i Malmö på IKEA och jag vill minnas att dom inte var så dyra alls. Kolla på IKEA, Rusta, Jula och liknande butiker lite då och då... :)

Jättefint Ni fått i Likörhörnan!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 maj 2012 13:51

Tack för tipset snälla du. Jag skall kolla varje gång vi är ute men sist fanns det inga alls. Dom vita vi satt dit är stapelbara så man kan ha dom nån annanstans senare. En hade vi i sovrummet för att lägga överkastet på så nu är det så tomt men vi väntar tills andra stolar dyker upp.

Det finns en anledning till att jag döpt den till Likörhörnan ;) vet inte om jag får tala om det ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

10 maj 2012 14:46

Jag har hittat regissörstolar på IKEA! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20210790/
Kalvö heter dom och kostar 279kr styck!

Nu blev jag ju nyfiken varför det heter Likörhörnan? ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

10 maj 2012 15:35

Tack för tipset,snällt av dig. Den är jättefin men mer en utemöbel. Två såna skulle jag vilja ha med mig i bilen när vi åker ut på picknick. Dom var inte dyra heller

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards