Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Eddie Cochran!

Av Malin wiper - 5 maj 2012 09:30


 


Tusen tack för era omtänksamma kommentarer som väntade mig här när jag kom in på bloggen. Ni är för härliga...   Jag känner mig lite bättre nu och håller på att kurera mig så jag blir i så pass bra form så jag kan resa bort om ca 14 dagar. Facebook får jag lägga på is ett tag för det blev för mycket med både bloggen och fb åtminstone tills jag får kontroll på mitt beteendeHoppas kunna återkomma på måndag och tackar än en gång för att ni är så snälla   mina kära bloggläsare....  Hoppas ni får en fin helg...  



Under bloggvilan har jag suttit några gånger på vår balkong som är i anslutning till sovrummet. Den är inte så djup så man får tränga sig ut lite och det hade varit omöjligt med större möbler än dessa. Jag har inte kunnat gå ut vissa dagar så jag är glad att kunna gå ut på balkongen. Jag har även varit ohyggligt trött av denna pollenallérgi. Jag har tagit medicin men man blir trött av den också.


Denna bild hittade jag på "Porslinsbloggen" Klicka här för att komma in dit 


   

Krukan på bordet har jag fått av syrran och den är lite 70-talsinspirerad.


                    

          

Vi har gått från en stor tomt med utsikt över vatten till en liten balkong på drygt 3 meter så det ryms kanske 4 personer om man klämmer ihop sig men då måste vi ha ytterligare ett bord och två stolar bakom balkongdörren. Det är så skönt att slippa fixa på tomten när man inte har gröna fingrar och dessutom inte orkar med.  Vi har ju ingen vidare utsikt heller men vill man se vatten så är det bara 2 minuters väg ner till Lagan nere vid Ingelund. Jag skall absolut inte klaga för vi trivs otroligt bra i lägenheten.

 

Denna bild som är en lösning på en liten balkong hittade jag på bloggen "Vardagslycka" Klicka här för att komma in på sidan.


Detta är en väska i form av en vattenkanna... Klicka här för att se lite mer tokiga saker


    

 

  Här sjunger Eddie Cochran "Sittin in the balkony". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1938 i Albert Lea, Minnesota och dog 1960 endast 22 år gammal. Han dog i en bilolycka på väg till Londons flygplats Heathrow. Han var en amerikansk rockmusiker. Klicka här för att läsa en minneskrönika. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida som handlar om honom


   

 



 
 
Pisan

Pisan

5 maj 2012 09:54

Härligt att du mår bättre! Hoppas ni får en fin helg! Kramisar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 maj 2012 17:00

Tack min goa vän. Ha en fin helg själv
varm kram

 
Annelie

Annelie

5 maj 2012 10:14

Vi har också en löjligt liten balkong,, vi brukar säga att den är ungefär som en Fransk balkong gånger 2... fattar inte att de gör så små balkonger på såppas stora lägenheter... :o((

Ha det allra bäst och sköt om dig.. // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 maj 2012 17:00

Ja du man undrar varför dom gör så små balkonger när man har en rätt stor lägenhet. Ha det bäst själv vännen varm kram

 
Paula

Paula

5 maj 2012 10:30

Vi har ett exakt likadant cafémöblemang! Men vi har det mer som extrastolar och bordet har vi i uterummet till att ställa elgrillen på.
Önskar dej en skön dag, och ta det lite lugnt nu, vännen!
Kramar!

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

5 maj 2012 16:59

Vi hade också detta som extrabord förut men stolarna fick vi av våra vänner i Stockaryd för dom använde dom inte. Våra andra möbler har vi gett bort. Tack vännen för din omtanke har en fin kväll
kram

 
stationen

stationen

5 maj 2012 12:31

Men Malin då...Vi saknar ju Er här..Viktiga datum i Stockaryd...samlaremässa 26 maj (mors dag) med ca 10000 besökare..30 maj onsdagskväll...mcträffen...mycket att fota Malin...
Ha en trevlig helg...vi jobbar och har öppet som vanligt..
kram från Stationens tanter:))

http://www.stockarydsstationscafe.se

Malin wiper

5 maj 2012 16:58

Vi saknar er också och kommer nog över till veckan men då ringer vi före. Jag sätter in det i min blogg på måndag

Kram från tanten och farbrodern i Vaggeryd ;) kram

 
Ingen bild

stationen

5 maj 2012 12:56

Hej Malin..kan du ändra datumet på samlaremässan...skrev fel i meddelandet..det ska vara den sön 27 maj...
kram

Malin wiper

5 maj 2012 16:57

Hej!

Jag har har inte satt in nåt än för jag bloggar inget mer förrens på måndag. Då sätter jag in både samlarmässan och MC-träffen. Ha en fin kväll goa vänner kram

 
Vicke

Vicke

5 maj 2012 17:48

vad skönt att det går åt rätt håll, ha en fin kväll nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 maj 2012 18:06

Det blev för mycket. Tack snälla du

Ha en fin kväll själv
kram

 
helga

helga

5 maj 2012 20:48

Klokt av dig att vila lite - det kan man behöva ibland... Vad mysigt det ser ut på er balkong !!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 maj 2012 09:09

Jag har lärt mig att man måste lyssna till kroppens signaler. Det är annat också.

Tack för dina ord

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards