Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Samboosak! Libanesisk Restaurang.... Del 1

Av Malin wiper - 29 april 2012 17:24

Det blev så fint väder så vi kände inte för att vara hemma i dag utan åkte iväg och hamnade i Jönköping. Eftersom klockan var så mycket och vi inte hade ätit nån lunch så åkte vi omkring och sökte matställen. Vi hamnade på denna Libanesiska Restaurang "Samboosak" där det förut legat en Fransk Bistro. Det ser nästan ut som det varit en biograf där förut men så är inte fallet

Dom har ingen hemsida än men klicka här så får ni ser vart stället ligger 

Stället är nu ett familjeföretag och dom hjälps åt. Inredningen var fantastiskt fin och man kände trivsel direkt. Färgerna gick i svart, vitt, turkos, rött och brunt. Stolarna i svart skinn var jättebekväma och man slappnade av. Dom har själva stått för inredningen och det blev verkligen ett lyckat resultat

Härligt att dom behållit den fina övervåningen som ser ut som en bioläktare. Man går upp dit i en röd sammetsklädd trapp som är jättevacker. Tjejen som tog emot oss var så söt och trevlig så man kände trivseln sköja över en. Jag fick fota hur mycket jag ville och det är jag glad för.

En jättestor spegel med guldram hängde i nedre trappdelens vägg

En lite närmare bild på inredningen och baren längre fram


Grafikbild från Inger Maryissa  

Vi fick först in lite bröd och oliver. Min man älskar oliver och dessa var jättegoda med en fantastisk kryddning så min man var salig...   

Här ser man den trevliga och serviceminded tjejen. 

Här har min man fått in sin mat som är "Mixed grill tallrik" Det kändes verkligen att det var bra råvaror och riktigt hemlagat. Köttet är oxfilé och kyckling, hur mört och gott som helst. 

Min mat hette "Mixtallrik" och var minst lika god. Jag har ätit Libanesiskt förut men detta slog verkligen rekord. Vi tog Bulgur till maten och den var suverän. Såserna som vi fick till gick inte av för hackor dom heller

    

Här ser man två av såserna varav den ena är paprikasås med speciell kryddning. Den andra vet jag inte men jag vet i alla fall att den var så god så skålen blev nästan renslickad...   

   

   

  

Mot den stora speglen som nästan täckte en vägg stod en jättelång fin soffa. Spegeln gjorde att restaurangen såg dubbelt så stor ut

  

Fortsättning följer i nästa inlägg............     

 
 
Margit

Margit

30 april 2012 08:05

Ser att ni hittat ett fin libanesikt ställe...med gott kaffe och annat gott!!!
Krm!!!!!

http://margiholm.blogg.se

Malin wiper

30 april 2012 08:27

Det var supergott och min mage tål sån mat.

Ha en fin Valborg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards