Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Skattjakt!

Av Malin wiper - 2 februari 2011 14:38


   


Här sitter jag nu på sista stället av min skattjakt (Ritz Konditori) som syrran och svågern ordnat för mig. Jag slog på stort så det blev en Budapestbakelse för man fyller ju bara år en gång/år.  Det har varit en fantastisk förmiddag och jättespännande. Syrran har verkligen fantasi...  Vi filmade också men jag såg inte klok ut, blev liten och satt och så ser jag inte ut än om jag är överviktig. Som ni ser så är jag lite uppe i varv.

 

  

 

Dom har fantastiskt goda budapestbakelser.

 

   

Jag passade på att öppna mina paket när vi fikade och här ser ni vad jag fått på skattjaktens första anhalt. Ett presentkort hos Mimmis Magasin...  

 

   

Så här fint inslaget var paketet.

 

  

 

Detta köpte jag för presentkortet hos Mimmis Magasin. Jag har kollat in detta länge. Jag la till lite pengar från svärmors present...  Detta skall stå på köksbordet så man har papper att skriva på när man behöver. Krukan bredvid kan man ha en blomma i men jag skall ha pennor där. Sen står det på en porslinsbricka. Märket är "Cult design". Krukan kan man även ha till annat och det finns trälock att köpa till.  

 

     

 

Andra anhalten var Akleja blomsterhandel där denna vackra ros väntade på mig...   

 

  

 

Tredje stället var Spelbutiken "Konfekthörnan" där denna lott i paket väntade och jag vann direkt 50:-. Tog en ny och vann 75:- men har inte hunnit skrapa dom än...  

 

  

 

Tusen tack syrran och svågern för denna spännande och roliga förmiddag. Har aldrig varit med om nåt liknande och jag är så uppskruvad nu så jag måste vila ett tag...  

 

  

 

Blommor från min man som kommer från ICA. Använder den fina vasen vi fick av våra kaffegäster som var hos oss för nån vecka sen. Rosorna vi fick då höll i en hel vecka. Vasen är snygg både till rosor och tulpaner.

 

  

 

Massor av lotter från brorsan, svägerskan och mamma. Köper man dessa kort så planteras i Vi-skogen ett träd och det är verkligen behjärtansvärt....   


 

Tusen tack allihopa. Ett tack till er på butiker och café också för att ni är så härliga och snälla...  

 

  

Blomma från ICA i Vaggeryd 

 
 
Ingen bild

Kerstin

2 februari 2011 15:27

Vilken bra idé med skattjakt, och säkert lika roligt att hitta på den som att göra den.

Kram Kerstin

Malin wiper

2 februari 2011 15:29

Ja det var hur kul som helst ;)

Ha en fin dag svägerskan
kramar

 
Cattis

Cattis

2 februari 2011 15:33

Grattis! Hurra hurra hurra hurraaaaaa.
Att din födelsedag har blivit bra det förstår jag bara genom att läsa. :)))
Den som du köpte på Mimmis Magasin var verkligen fin.
Hade jag haft en sådan så hade jag haft den på nattduksbordet. Till vad?
Jo, till bloggstödord. ????
Jag brukar skriva ner på ett gammalt papper ord som jag vill blogga om när jag lagt mig så jag kommer ihåg det dagen efter. Eller efter att jag vilat middag. :)))

Kram och ha en fortsatt bra födelsedag.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

2 februari 2011 15:42

Tack snälla gulliga Cattis ;) min första bloggvän. Det var ingen dum idé att ha den till sånt också. Jag kommer nog att flytta runt cultgrejen lite då och då. Jag kommer också på saker när jag lagt mig så man skall nog ha ett block på nattugsbordet.

Ha en fin fin kväll kära du
varm kram

 
Ingen bild

Petra

2 februari 2011 18:47

Vilken underbar present du fick ,riktigt roligt och fyndigt :)!!GRATTIS på dej Kram

Malin wiper

2 februari 2011 19:42

Vad roligt att se dig här Petra. Jag saknar dig så mycket. Hoppas allt är väl. Ja du man kan inte få bättre present och hon är så fyndig.

Tack för ditt grattis vännen
varm kram

 
Ingen bild

Mia

2 februari 2011 18:48

Vilken härlig födelsedag. Påhittiga de är. Kram fr Mia

Malin wiper

2 februari 2011 19:29

Ja du syrran har sån fantasi och hittar alltid på en massa kul. Det har varit en toppendag

kramar

 
Glimz

Glimz

2 februari 2011 20:13

Nämmen, vad är det för dag idag, jo det är ju Wipers födelsedag å rungar vi glatt in i ett fyrfaldigt huuuuurra huuuuurra huuuuurra huuuuuurraaaaaaaaa!
Kramen =)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

2 februari 2011 21:21

Tack gulliga du för ditt hurra! vad snäll du är.

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

3 februari 2011 01:14

Vilken kul idé med skattjakt.
Spännande och fiffigt.

Kram!

Malin wiper

3 februari 2011 07:26

Ja du syrran är påhittig och det var en födelsedag som jag aldrig glömmer

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

3 februari 2011 09:40

Åh Budapestbakelser som är SÅÅÅ gott! Min favvo! Ja mammas hembakade är allra bäst :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

3 februari 2011 11:21

Vad kul att din mamma för budapestbakelser. Det kan inte vara lätt. Det är min mans favoritbakelse

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards