Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Jonssons konditori!

Av Malin wiper - 20 april 2010 17:52

  


Så här ser det nu ut i vår pyttelilla förstuga innan man kommer in i hallen. Jag har satt lite pynt ovanpå skoskåpet. Spegel kommer från IKEA och den går att fälla upp och hänga på en krok också. Vi var till second hand i Skillingaryd i dag för att lämna 3 påsar som vi rensat ut från vinden. Då köpte jag denna vita kruka för 10:- till min nya pelargonblomma. Ljushållaren till höger i form av en krona är en ljushållare som jag köpte på Butik Ingelund på rea.     

 

   

Så här ser det ut utanför second hand i Skillingaryd. Huset ligger på torget.  

 

   

Tänk vad dessa keramiktavlor mist i värde. Det hänger en hel vägg full med liknande tavlor som inte blir sålda.

 

   

Det är jättekallt ute så vi måste ju bara fika....  in i värmen på Jonssons konditori som ligger i detta fina hus. Vi har inte varit där på flera år.

 

Klicka härför att komma in på deras hemsida.

 

   

Här satt vi och späkte oss...  Jag tog en kaka doppad i mörk choklad med en slags citronkräm emellan, den var jättegod. Min man tog ett kaloririkt wienerbröd...   

 

    

Nu har dom fina skulpturerna i gjutjärn blivit synliga igen när snön smält. Dom är gjorda av Gunnar Svensson och det är en hel rundel med olika konstellationer. 

 

  

 

 
 
Kerstin

Kerstin

20 april 2010 18:40

Den röd/vita pellisen heter Maxima -:)
Roligt att du hittar lite som du vill ha på min grafiksida! Jag ser att du gillar pellisar liksom jag, idag har jag njutit av att läsa din blogg från handelsträdgården! (fast det gör man ju alltid)

http://farna.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 19:20

Kerstin: Tack för att du talade om det. Jag har gått och undrat över vad den heter. Han på handelsträdgården kom inte ihåg. Du har så fina grafikbilder så jag skall börja låna lite mer. Kul att du gillar att läsa i min blogg ;) jag gillar att läsa din också. Du är dessutom så duktig på så mycket och lär dig ständigt nytt i grafik och annat.

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

21 april 2010 08:00

Vad jag gillar att se dina bilder från konditorierna ni besöker. Även andra ställen som prylaffärer. Du är jätteduktig på ta intressanta och fina bilder.

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

21 april 2010 08:15

Godmorgon vännen =)
Vad trevligt och välkomnande ni har i eran förstuga =)
Att gå på Café är alltid trevligt =)
Vilka underbara skulpturer ! =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

21 april 2010 09:13

Vad fint du har där i förstugan... gulligt! Visst är det kul med loppisar. Bra fynd du gjorde med en kruka som ser helny ut för bara 10:-. Det är ju bra för miljön att återanvända saker också...

Kul att få föja med er på utflykten och fikat såg gott ut :)

http://helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 april 2010 11:24

Sussi: Vad kul att du gillar bilderna ;) jag är bara en glad amatör =) som har börjat gilla att fota.

Ha en fin dag
varm kram

Berith: Vad kul att du tycker det ;) Ja du det kan man inte få nog av. Ja du skulpturerna på torget är jättefina.

Ha en bra dag själv kära du
varm kram

Helga: Kul att du tycker det. Ja du loppisar och second hand gillar jag verkligen. Ja man hjälper ju till med miljön lite också som du säger

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards