Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Lingonörhängen!

Av Malin wiper - 19 april 2010 15:50

  

Jag har inte mått så bra och när min man kom hem och jag förklarade mina symptom så sa han att det lät som pollenallergi. Mr T hade en ask med Sandoz som är just till för detta. Jag tog en och efter ett tag kändes det mycket bättre i andningsvägarna och halsen. Nu måste jag ta en sån varje dag under 7 dagar.

 

   

Klicka här för att läsa om olika slags allergier.

 

Jag är ändå jättetrött och frusen och har inte lust att göra nåt så jag vilar mig resten av dan. Det var därför jag var så trött och konstig i går. Har inte så mycket att skriva om eftersom jag bara varit ute en gång i dag. Nu var det dessutom ett tag sen vi var till storstan. Min man fick gå iväg till Arbetsförmedlingen igen och har nu varit borta flera timmar.

 

         

 

Jag har köpt några smycken av kajsa Varg. Detta är en ängel som sitter på ett lite sidenaktigt band i flera sektioner.     

 

            

Ängeln ser ut så här på nära håll med jättefint mönster och färg. Detta blir ett fint sommarhalsband till nåt passande.   

 

    

Köpte även dessa örhängen som hon döpt till "Lingon" och finns både i som här sötvattenspärlor och helt runda illröda. Jag valde dessa och dom är jättefina och lagomt långa och inte tunga. Jag är nog en av få som inte tycker om lingon...  har försökt men det går inte men för den skull kan man ju ha smycken i lingonform...  

 

     

 

Klicka härför att komma in på en sida som heter "Saxhyttegubben" där säljs en slags lingoncampari som går att blanda till drinkar med, den är helt utan tillsatser och kommer direkt från skogen...        

 

 

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 april 2010 19:04

Men vilka fina smycken du har köpt, Wiper! Både halsbandet och örhängena är jättefina. Jag köper också gärna örhängen. Jag har många lite längre liggande i en låda, men numera använder jag mest små "pluttar", som sitter direkt på örsnibbarna.

Pollenallergi är INTE kul. Just nu blommar ju både al och hassel. Jag äter Kestine för att lindra symptomen, men nog blir det en hel del nysningar i alla fall.
Önskar dig en skön kväll.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

19 april 2010 19:21

Allergier är jobbiga.
Maken är ju allergisk och jag har känningar när det är mycket pollen i luften. Kliar i ögonen och i killar i halsen.
Hoppas du får känna dig bättre nu när du tar tabletterna.
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

20 april 2010 07:31

Godmorgon vännen =)
Vilka underbara smycken du köpt !! =))
Vad fin du kommer att bli i dem ! =)

Hoppas att allergin känns bättre idag !
Att vara allergisk och ha problem med
luftvägarna är inte alls trevligt ....
Du får ta det lugnt och "bara vara" =))

Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

20 april 2010 07:59

Allergier kan göra en riktigt dålig. Tur att din man hade medicin hemma så du kunde testa om det var det..

Lingon är nog inte större favorit hos mig heller. Men på smycken är det fint :-)

Ha en fin fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 09:12

Lambergsfrua: Kul att du tycker det ;) jag har inte heller hängande jämt utan bara när jag vill känna mig lite festligare. Ja då vet du också hur det är att ha pollenallergi.

Ha en fin dag
kramar

-Nena- Tråkigt att maken har allergi. Ja du det känns lite bättre nu men jag tror det är både förkylning och allergi.

Ha en fin dag
kram

Berith: Vad kul att du tycker det ;) det gör jag också. Jag tar dig på orden och bara är i dag.

Ha en fin dag själv
Varm kram

Sussi: Ja verkligen. Ja det är tur att det finns så bra mediciner nu. Ja då är vi dom få som inte gillar lingon ;)

Ha en fin dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 april 2010 10:15

Jättefina smycken!
Inte kul med pollenallergi men som tur är finns det bra mediciner i dag som kan lindra mycket. Här har inte pollen kommit ännu, mycket snö kvar. Däremot börjar snömöglet (som egentligen är svamp)att titta fram då gräsmattorna börjar titta fram lite. Många som är känsliga mot det också. Ha en riktigt fin dag! Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 13:10

Monica: Kul att du tycker det. Tur att det finns bra mediciner som du säger. Ja du det finns mycket som vi är klänsliga mot nu för tiden.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards