Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 1 april 2010 16:04

  

Denna bild har jag lånat av Vicke. Han gör såna fina och roliga animeringar. Vi kom hem tidigt från Jönköping för jag är så otroligt trött och har så varit ett tag. Är jättepigg halva dan sen är det kört och jag tror att det är nån slags vårtrötthet. Ljuset påverkar mig och jag tål knappt gå ut utan solglasögon. Vi hade det i alla fall trevligt dom få timmar vi var där.

 

   

Naturligtvis besökte vi Café Lakatos och härliga Maria Lakatos. Hon hade köpt in en ny choklad som vi fick provsmaka. Vi fick smaka en med 42% cacaohalt och den var jättegod så jag var tvungen att köpa en kaka med mig hem...  det är en sån man bara tar en bit nån gång då och då av som all kvalitetschoklad.

 

Klicka här för att gå in på hemsidan för denna choklad ovan "L Artigiano"

 

    

Maria hade bakat två sorters Cheese Cace. Den ena med aprikos o persika.

 

    

Den andra med jordgubb. Hon tyckte vi skulle ta varsin bit men då sa jag att jag inte ville för viktens skull men då sa hon att dom inte är så söta och att hon använt kesella i och det är mycket magrare. När vi började äta så fick vi gåshud så gott var det och inget sötsug dök upp utan den var lättäten och krämig. När man äter en vanlig chees cace så blir man helt stinn och mätt men inte av denna. Hon säger som så att har man bara bra ingredienser i sina bakverk så blir dom inte lika söta, sliskiga och fettbildande.

 

    

Hon hade sånt fint påskris med videkvista uppepå disken. Hon och Annica plus några till var och såg Sarah Dawn Finer på Elmia i lördags och hon sa att hon är i världsklass och dom hade haft gåshud när hon sjöng. Dessutom hade hon jättebra musiker med sig och själv hade hon ett bra mellansnack mellan låtarna. Maria Lakatos fick en skiva signerad av henne och när vi var där så satt hon på den så vi fick njuta till kaffet av Sarahs röst.

   

 
 
Monica

Monica

1 april 2010 17:06

Vad roligt att de hade cheesecake med mindre socker och fett! De ser jättesmaskiga ut! Har faktiskt aldrig provat att göra egna cheesecake, men Frödinges frysta är jättegod och dessutom glutenfria. De finns i smakerna hallon eller citron.

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 april 2010 19:52

Oj, vad det låter och ser gott ut med cheesecake. När det gäller recept med majonnäs eller creme fraiche gör jag numera en egen goja av turkisk yoghurt, chilisås, dijonsenap och pepparrot efter smak. Sen kan man krydda lite som man tycker. Till och med MiML tycker det är gott ;)
Hoppas att du ska känna dig lite piggare och Önskar dig en fin påskhelg!
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

2 april 2010 08:28

Monica: Marias är också glutenfria och det passar även min mage. Tack för tipset om Frödinges cheesecace

Ha en fin dag
kram

Lambergsfrua: Det receptet låter gott så du får sätta ut det i bloggen om det inte är hemligt ;)

Tack för din medkänsla. Jag är pigg ända fram till 14.00 sen dalar det :(

Ha en fin dag kära vän
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards