Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juni 2024

Gågata i city, Randy Crawford, Bulle på Röda Korset, blomsterpromenad

Av Malin wiper - Torsdag 20 juni 09:00


  

Dom borde haft en "Brainstorming" innan kommunen tog ett korkat beslut. I 2 månader kan man inte ta sig in till centrum med buss för dom har stängt av en lång gata för att som dom säger göra till gågata och sommarfint. Dom har byggt ut en uteservering halva gatan och ställt pallar med orange kragar för att stoppa upp trafiken men färdtjänst, budbilar, postnord, sopbilar, poliser, vaktbolag och många fler måste fortfarande komma fram där så jag förstår inte meningen med detta. Dom har ju redan gjort så fint på Sigmatorget och Stora torget som är gågator så det hade räckt med dom ställena.

 

                                                    

 

Sen skall detta plockas bort om två månader och man undrar om dom inte hade kunnat ha pengarna till nåt vettigare. Om vi skall åka buss nu så får vi kliva av 1 km utanför centrum. Tänker på dom som har svårt att ta sig fram, dom kommer inte in till stan nu. Har pratat med en del företagare i centrum och dom gillar inte heller idén. Det var minst lika snyggt förra året utan att gatan var stängd för bussar

 

        

Street Life med Randy Crawford & The Crusaders passar bra in nu            

 

  

I går tog vi en fika på Röda Korset och till kaffet varsin sån här supergod bulle. Dom kan man få värmda i några sekunder i micron och då blir dom ännu godare. Tranellska skolan bakar ofta deras bröd 

 

  

På sidan om cafébordet fanns denna tavla med sommarkänsla. 

 

 

Här kommer lite bilder från en promenad på hemväg från centrum

 

         

Romeo & Julia... 

 

  

 

Vi har 15 grader varmt och solsken på morgonen. Vi skall snart ge oss iväg ut på en skön sommarpromenad. Jag ser sämre och sämre på höger öga så jag har nu fått en tid till Optalmica ögonklinik 24/6 för att få en undersökning. Läste om en kvinna som fick akutoperera sig för synen blev så dålig på kort tid. Vi skulle ha gjort så mycket denna sommar i och med att allt blev uppskjutet förra sommaren på grund av starroperationen. Det är bara att ta en dag i taget nu och hoppas på det bästa.

 

       Ha en skön torsdag kära besökare. Vi syns snart igen       

 

         


Bigg Storm med I Only have eyes for you

 

#gågata #Randy #promenad #öga #Big

 
 
Ingen bild

syrran

Torsdag 20 juni 09:32

Ibland undrar man hur politikerna tänker, de verkar inte ha någon verklighetsförankring alls när de stänger av för bussen.
Så tråkigt att du ser sämre så fort, hoppas det löser sig!
Sköt om er och njut av dagen!
kram fr Maria

Malin wiper

Torsdag 20 juni 09:46

Mitt i prick skrivet av dig gällande bussen. Det har långsamt blivit sämre så jag var tvungen att ta tag i detta och fick en snabb tid.

Sköt om er ni också och njut av sommardagen

Kram från Malin

 
Micke

Micke

Torsdag 20 juni 13:24

Kan tänka mig att det är något slags säkerhetstänk i det där, ingen biltrafik förhindrar kanske terrorattacker eller så är det något miljötänk som förhindrar att människor kan ta sig dit man vill utan problem.
Politiker har ju som bekant inte någon koppling alls mellan hjärnhalvorna, dagens sanning. ;)

Ha det bäst nu Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Torsdag 20 juni 14:03

Så kan det också vara men dom som är ute för att sabba hittar alltid på lösningar.

Så bra och sant skrivet av dig på slutet. Du får då till det Micke ;) ;)

Ha det bäst själv Micke

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Torsdag 20 juni 17:33

Lite som Trädgårdsgatan senaste åren och tror det va förra året dom stängde av en bit av östra Storgatan och gjorde en sandstrand typ. Men blommor hade dom inte råd med, suck.

Malin wiper

Torsdag 20 juni 20:23

Det låter lika galet som hos oss. Trist att dom inte ens kostade på blommor.

Jag önskar dig en skön midsommar
Kram från Malin

 
Herbert

Herbert

Torsdag 20 juni 17:36

Hej.Vill bara önska dig en riktigt Glad Midsommar..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

Torsdag 20 juni 20:21

Tack snälla du. Jag önskar dig detsamma.

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 27 juni 08:30

  Region Västmanland I går så hade min man en tid på Västerås sjukhus där dom skulle undersöka hans ögonbotten i och med att han har diabetes. Jag stannade hemma för jag är inte i form. Han satt där länge och när ingen ropade upp honom så kollade...

Av Malin wiper - Onsdag 26 juni 08:15

             Bild lånad från Håkans Pop   The Shanes var en popgrupp som jag lyssnade mycket på när jag var ung. Nu har deras basist Svante Elfgren gått ur tiden och det i  en ålder av 79 år. På bilden ovan står han som nr 2 från höger. Svant...

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards