Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

Vätterstranden i Jönköping, för övrigt en salig blandning...

Av Malin wiper - 27 juni 2015 09:00



  

I går åkte vi ut igen för jag kunde inte vara hemma efter att vi städat upp lite. Var alldeles för rastlös så vi åkte först ut planlöst men hamnade ändå på motorvägen mot Jönköping igen. Jag sa till min man att vi kan väl försöka hitta en liten romantisk restaurang där vi sitter och bara myser och ta det lugnt och sen åka  runt till bland annat vätterstranden för lite mindfulness.

 

  

Vi åkte först ner till Vätterstrandens badstrand som är fin och långsträckt. Där såg vi dessa fina små andungar som kom upp från vattnet och var inte ett dugg rädda för oss.  

 

   

Före gick mamma och pappa and...       

 

   

Min man zoomade in en båt som låg rätt långt ut och på sidan om båten låg 2 st jetski. Han har bättre zoom på sin kamera. Den köpte han på nätet för 170 kr och den finns att köpa ute på butik för 2.300 så ni kan tänka er vilket fynd han gjorde  

 

   

Även en kanotist syndes långt ut, men det gick lite långsammare och mer i harmoni med vattnet

 

       

Här sitter jag och spanar ut över vattnet. Vi kände lugnet komma över oss när vi gick omkring och bara lät oss tjusas av allt vi såg

 

 

Här ser ni en del av Restaurang Sjön och dess uteplats som är rätt stor och hade just då en scen så jag antar att det blir underhållning på kvällen. Man ser också en kock som förbereder sig

 

   

Sen var vi till en annan del av strandremsan där det också är jättefint med stora gamla vackra träd framför vattnet. Så fort vädret tillåter så sitter folk och slappnar av på bänkar som finns lite varstans.

 

 

Här ser man en del av dom fina fiskebodarna. Har fotat alla förut så jag nöjde mig med denna bild 

 

   

 

Sen såg vi denna fina cykel som hade så fina linjer och färgen var i en snygg kall grönfärg med lite röda och vita diskreta linjer. Märket var Rex 

 

     

När vi sen åkte iväg igen och då för att leta upp ett ställe att äta på så såg vi denna Cadillack åka in i en rondell så jag hann ta en bild innan den försvann 

 

      

Min man fotade en del av detta fina gula hus med väl valda blommor på altanen   


  

The Doors med People are strange. The Doors var ett amerikanskt psykedeliskt rockband som bildades 1965 i Los Angeles och var aktiva till mars 1973. Bandet bestod av sångaren Jim Morrison som bara blev 28 år gammal. Trumslagaren John Desmore, gitarristen Robbie Krieger och keyboardisten Ray Manzarek. Denna låt med gruppen har jag aldrig hört förut så det är alltid roligt att upptäcka nåt nytt. Regissören Oliver Stone gjorde en film om gruppen. Klicka här för att komma in på IMBd och läsa om filmen

 

  


#Vätterstranden #Andungar #Jetski #Kanot #Sjön #Fiskebåt #Fiskebodarna #Cykel #Cadillac #Doors

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards