Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2024

Ruths Ölhus Västerås, Ärtor och Löv och Madeleine Peyrouq

Av Malin wiper - Söndag 16 juni 14:30

 

I går mötte vi upp min mans bror utanför Ruths Ölhus 16.00 för att njuta av en god öl med tilltugg.

 

                                       

Klicka här för att läsa om Ruths Ölhus som drivs av 2 bröder och varför det heter Ruths Ölhus


  

Här ser man den stora långa baren där man beställer och som ni ser har dom många fatölstappar. 

 

                                                            

 

Min man valde ett IPA öl som står till vänster på bilden, hans bror valde en Porter i mitten och jag ett tjeckiskt öl som heter Krusovice Imperial

 

                                                         


 

En bild på min man och hans bror vid bordet vi valde. Jag var i lite dålig form så jag ville inte vara med på bild. 

 

        

Ärtor och LövGlobal Living Västerås


 

Min man och jag valde detta som tilltugg till ölen i form av en Snack Basket. 

              

                  

Innehållet i korgen: 


Chili poppers, Potatopops, Mozzarellasticks, Onion rings serveras med Ruths Originaldressing


Snack Basket. Jag gillade bäst dom avlånga mozzarellasticksen


 

Min mans bror valde en sillbricka med olika sillsorter, bröd, lök och ost, och han verkade nöjd


 

På borden stod dessa hållare med tillbehör och det var så påhittigt att använda ölburkar att ha besticken i


 

Det är jättestort därinne så det finns många sittplatser att välja på och flera lokaler. Dom har sammanlagt 2 uteserveringar.


 

Här kan man sitta ett gäng vänner för det var ett eget litet krypin, lite svårt att fota för avstånden är inte så stora mellan alla sittplatser


 

På väggen mittemot toaletterna kan man se denna motivmålning över ölbryggning


 

Dom hade två höga öltunnor med barstolar på vardera sida om man väljer att sitta bara två personer. Det fanns ännu fler sittplatser att välja på men det var redan folk där så jag kunde inte fota allt


 

Här en träskylt som satt på en av väggarna. Det står Pilsner Urguell


  

Två plåtskyltar med namn på andra ölsorter. Det fanns massor av pynt och även ett skåp fullt med spel ex Monopol som man får låna till borden om man vill spela spel


 

När vi sen skulle gå därifrån så fotade jag Mr T och Mr J utanför Ölhuset


        

Madeleine Peyroux med Don't Wait Too Long

 

Hoppas ni haft en fin helg och får en skön söndag. Jag är lite låg just nu och sover dåligt så det är lite svårt att ta sig ut på eftermiddagarna. Mår som bäst på förmiddan så det är då vi promenerar som mest. Annars har det varit en skön helg där vi fått lite gjort hemma som vi legat efter med. Saknar dock lite folk att umgås med men så mycket som vi flyttat så får man börja om från början igen och det är inte lätt. Saknar A-G och L-G som var så lätta att umgås med men nu är det 35 mil mellan oss men vi har tack och lov kontakt på telefon. Jag måste antingen börja på gym eller gå med i nån gemenskap av nåt slag som passar mig.

 

                                      Hjärtlig hälsning från Malin   

                                        

 

#Ruths #baren #IPA #Ärtor #tilltugg #sillbricka #ölbryggning #öltunnor #plåtskyltar #Madeleine

 
 
Micke

Micke

Söndag 16 juni 17:25

Alla kännes väl sig lite låga ibland, sömnen är ju viktig också, en dålig kombination där ju.
Hoppas det bättrar på sig för dig.

Gå ut för en öl med tilltugg är ju alltid trevligt, längesedan här nu förstås men nån gång blir det väl utgång denna sommaren antar jag.

Ha det fint nu och ta hand om dig.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Söndag 16 juni 18:23

Nu känns det lite bättre efter att jag haft en avslappningsövning ;)

Det var verkligen mysigt att gå ut och ta en öl. Där du bor så har dom säkert många pubar att välja på. Så var det i alla fall förut

Tack för din omtanke

Ha en fin kväll Micke

 
Göran

Göran

Måndag 17 juni 14:05

Där fick jag lära mig ett för mig oprövat tjeckiskt öl. Staropramen, Pilsner Urquel och några till har jag smakat och gillar allihop. Så nästa gång jag unnar mig att svinga en bägare ska jag försöka komma ihåg namnet.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

Tisdag 18 juni 08:15

Det var faktiskt ett rätt gott öl. Staropramen gillar jag också. Hoppas du gillar ölen när du testar

Lapin Kulta är också jättegod och den har vi till måltidsdryck och håller 3,5 %, kanske finns starkare på systemet.

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

 
Maria

Maria

Måndag 17 juni 16:07

Ser härligt gott och mysigt ut!
/Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Tisdag 18 juni 08:21

Vi hade verkligen härligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards