Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juni 2024

Stora torget i förändring, The Beatles, bröllopsdag, fontäner Uppsala och Dionne Warwick

Av Malin wiper - Fredag 14 juni 08:15


 

Stora torget i Västerås händer det saker nu. Ännu en mötesplats med aktiviteter


Klicka här för att läsa om vad som händer med Stora torget och dess omnejd i år och framöver


 

Det verkar inne just nu att använda industripallar och att sen måla kragarna i en lysande färg


   


   

Jag skall följa detta för att se hur det utvecklar sig på torget.


         

The Beatles Now And Then. Så vacker men samtidigt så sorgligt. Så fint skapat klipp från dåtid till nutid. John Lennon och George Harrison är verkligen saknade

 

                         

I dag har min man och jag varit gifta i 33 år. Vi träffades sent i livet så vi kommer inte att hinna fira 50-årig bröllopsdag. Fast vi har firat 25-årig bröllopsdag genom att vi reste bort och bodde på olika ställen och hade jättekul. Hur kan 33 år gå så fort?, stoppa tiden!. Vi var ute och åkte med vår dåvarande bil och besökte bland annat Nynäshamn.

 

                                             

Klicka här för att se när vi firade silverbröllop i Nynäshamn på Nynäsgården. Klicka här för att se när vi fortsatte firandet på Kråkvilan i Örsundsbro. Tyvärr la dom ner sin verksamhet 2028

 

 

En bild från när vi satt i Stadsparken 2023. Vi träffades på en fackföreningskurs i Hällefors. 


 

Dom har även satt pallar mot Olearys Pub. Dom har en stor uteservering på somrarna


        

Vi tog en selfie från en bänk vid Aseaströmmens skulptur. Den står på Stora torget

  

En mopedbil stod parkerad vid en bänk


 

Kvarteret Igor som är en galleria har Bakluckeloppis 16 juni 11-16 på taket. Det kommer även att finnas Foodtruck där, plus DJ

 

                                      


          

Dionne Warwick me Walk on by. Soft, skön och tidlös

 

                                    

Solen skiner dagen till ära. Nu ramlar vi in i en helg igen!!!. Hoppas den blir till belåtenhet för er mina kära besökare. 

 

#torget #Beatles #bröllopsdag #selfie #mopedbil #Igor #Dionne

 
 
Ingen bild

Kerstin

Fredag 14 juni 08:53

Stort grattis på bröllopsdagen. Så fina ni är och passar så bra tillsammans 🌸🦋🌺❤️

Malin wiper

Fredag 14 juni 13:09

Tusen tack snälla du. Det var gulligt sagt ;). Thorleif hälsar och tackar också

Ha en skön helg
Kram från Malin

 
Ingen bild

syrran

Fredag 14 juni 11:59

Hipp Hipp HURRA för er båda idag!
Ha en riktigt bra dag!
kramar från M&K

Malin wiper

Fredag 14 juni 13:10

Tusen tack snälla du ;).

Vi har haft en toppendag hittills.

Ha en toppendag själva
Kramar från M&T

 
Ingen bild

Bittan

Fredag 14 juni 15:49

Hej! Grattis på Er bröllopsdag! Vi har bröllopsdag nästa onsdag då gifta I 54 år .Min man ligger på sjukhus nu så tråkigt och så tyst och tomt.
Kram från Britt-Marie 🌷❤️

Malin wiper

Fredag 14 juni 18:58

Hej Bittan!

Tusen tack för ditt grattis. Vi hade kunnat vara gifta så länge också om vi mötts tidigare. Då har ni även hunnit fira guldbröllop.

Jag tänkte så mycket på dig/er i dag så jag blev så glad för din kommentar.

Förstår att det är tyst och tomt när din man ligger på sjukhus. Kom ihåg själv hur det kändes och man var så orolig.

Sköt om dig fina du

Stor varm kram från Malin

 
Amor

Amor

Fredag 14 juni 22:58

Hej
Grattis på Er bröllopsdag,
Önska Era det bästa & finaste tider.
Ni ger oss bästa konstnärliga bilder &
jag reser med Era i olika miljon i samhället.
Lycka till
mvh
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

Lördag 15 juni 07:41

Tusen tack snälla Amor. Tack även för dina fina ord. Jag reser med dig också i och med dina djupa tänkvärda inlägg

Ha en jättefin helg
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Av Malin wiper - Torsdag 20 juni 09:00

     Dom borde haft en "Brainstorming" innan kommunen tog ett korkat beslut. I 2 månader kan man inte ta sig in till centrum med buss för dom har stängt av en lång gata för att som dom säger göra till gågata och sommarfint. Dom har byggt ut en ut...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards