Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2024

Örsundsbro del 2, Volkswagen och The Beatles

Av Malin wiper - Söndag 2 juni 08:45





 

Här kommer lite fler bilder från Örsunsbro. Såg denna röda Merzedes Benz 308 parkerat vid ett gammalt rött trähus


 

Dök sen på en Volkswagen LT 31 från 1988


 

Det fanns fler gamla bilar som här en Chevrolet Van från 1989


 

Denna Volvo Amazon är så sliten så hoppas den skall rustas upp. Den är från 1964


 

När vi åkte genom samhället så dök denna gamla välbevarade byggnad upp. På dörren står det Handelsgården och mittemot på andra sidan gatan så ser det inte ut som vi är vana vi utan nu finns det flera restauranger, cafén och andra butiker. Glömde fota den sidan och skyller på värmeslag. Vi skall åka dit igen så smånigom då det är svalare och både åka och promenera runt


 

Min son har så många fina ryggsäckar och den föll mig i smaken. Den har dolda fack så det går inte att komma åt nåt från utsidan


 

Utefter vägen dök vi på denna Volkswagen bubbla som var gulfärgad och jättefin. Den är från 1974


  

Bakom bilen kunde man se denna vikingabåt som flaggar för Loppiskungen ett ställe som är öppet 7-21. Hade vi haft mer tid så skulle vi ha åkt in där och kollat. Fotade dumt nog från bilen så man ser inte båten helt. Vi skall åka dit längre fram men nu vill vi inte bli frestade att köpa nåt heller

 

                             

 

Jag har tyvärr fotat lite för mycket så jag kom hem med över 500 bilder. Det är bara att rensa bort så mycket som möjligt så man bara får lagomt kvar. Skall fixa med bilderna från Uppsala i dag. Jag måste åka dit igen för det finns hur mycket som helst att se där och fota, märks att det är en större  stad. I går hade jag en återhämtningsdag. Jag klarar nästan inte av den höga luftfuktigheten i och med svettningarna i ansiktet som är värst. 

 

Det är 20 grader redan på morgonen och i går var vi uppe i nästan 27 grader. Nu behövs det rätt mycket regn. I dag måste jag ändå ta mig ut trots värmen och jag ser att det blåser lite och då blir det lite svalare. Hoppas ni kära besökare har haft en fin helg hittills och får en skön söndag.

 

           

The Beatles med Here comes the sun 

 

 

Stadsduva

 

#Örsundsbro #Merzedes #Chevrolet #Volvo #ryggsäckar #Volkswagen #Loppiskungen #Beatles #Stadsduva

 
 
Micke

Micke

Söndag 2 juni 16:00

Är ju så lätt att man får med sig många bilder hem, jag brukar få rensa bort en hel del som inte har rätta "känslan", annars hade mitt "moln" varit överfullt. :)

Här regnar det idag, 23 grader, lagom.

Ha nu en fin söndagskväll.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Söndag 2 juni 16:30

Jag gör precis som du, rensar och sparar dom bästa. Har tyvärr lite för mycket bilder på hårddiskar som jag ständigt rensar.

Vi har 25 grader nu och behöver regn så du får skicka över lite ;)

Ha en fin söndagskväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards