Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 september 2023

Nedskräpning, klotter, abstrakt målning och molntyper

Av Malin wiper - 19 september 2023 10:00


 

Här har nåt ljushuvud ställt ifrån sig en matförpackning på en fönsterbräda. Man upphör aldrig att bli förvånad när man går ute och kollar runt.. . Fåglarna får i sig plasten och dör, haven är fulla av plast och skit så vi förstör för oss själva hela tiden. Vilket liv det blev förr då nån slängde nåt på marken. Dom blev tillsagda och fick ta upp skräpet. Nu låter jag som en klagomur i och med att jag skrivit så mycket om nedskräpning men thats life

 

Klicka här för att läsa om nedskräpningens konsekvenser 


 

Utanför Växhusets fina uteplats har några suttit och ätit hämtmat och sen bara lämnat. Jag undrar hur dom tänkte för det fanns massor av papperskorgar i närheten. Dom tänkte nog inte alls

 

   

Nu har Mypos varit framme igen. En ny klottrare som dykt upp lite överallt i stan. Klicka här för att se lite mer av denna klottrare som jag fotat. Det börjar bli mer och mer av sånt och även på husväggar

 

 

Modern konst a'la klotter

 

        

Abstrakt målning för nybörjare

 

 

Nutidens hällristningar..  

 

 

En snusdosa som låg halvöppen på ett elskåp.


 

Ofta ser man helt nya kepsar som ligger på antingen elskåp, som här en stenpelare eller på marken


 

Här en sneakers som man undrar hur den kom dit. Alltid är det bara en sko eller en handske


 

En sak som också blivit sämre är att det ansas mindre vart man än går, så buskar sticker ut på promenadvägar eller som här täcker skyltar. Inne i Västerås centrum kunde man inte ta sig fram på grund av trädgrenar hängde ner mitt inne på en gågata framför Kvarteret Igor (galleria). Nu har dom äntligen tagit bort lite grenar som hängde ner

 

  

Jag börjar få lite höstkänslor nu då man ser lite höstlöv på marken och träd som går över till höstfärger


 

Jag gillar när jag ser mattor som hänger på vädring från balkonger. Sånt är roligt att fota

 

I dag har vi molningt och det har regnat i natt men vi har 17 grader varmt. I går var jag inte i form så jag var inne hela dan men i dag mår jag lite bättre så jag tar en promenad. Jag har fått ställa in två tider som jag skulle ha varit på men har nu fått nya tider, så det ordnade sig. Nu har jag bara att önska er en så bra dag som möjligt. Sköt om er

 

       

Alla molntyper.  

                            


Clipart Library 


#matförpackning #klottrare #Abstrakt #snusdosa #höstkänslor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards