Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2023

Banankartonger på borstskaft, Drutten och krokodilen och Lisa Marie Presley

Av Malin wiper - 13 januari 2023 10:30


 

Vi gick ut för att handla lite som fattades hemma i går och då passade min man på att hämta fler banankartonger på vårt ICA Matkassen. Han köpte även en rotborste med skaft. Jag stod ute och väntade och fick sen bära maten och han tog kartongerna. Han köpte ett extra skaft för att göra som ni ser på bilden. Trä igenom dom så är det lättare att bära så det gäller att komma på små saker som underlättar.

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg med bara gula saker. Där finns även en fickplunta i form av en banan. Även en tändare i form av en kamel

 

                         

Bordslampa i form av en banan från Olsson & Gerthel  

 

Så här såg det ut när han bar kartongerna med skaften instuckna, hur smidigt som helst..   


 

Här är vi hemma igen


 

Jag såg ett gosedjur i form av en krokodil på en stolpe. Det är nog ett barn som tappat den och nån har satt upp den där. Kom då att tänka på ett barnprogram som hette Drutten och Krokodilen


         

Drutten och Krokodilen, eller som dom kallas också: Drutten och Gena


 

I Hallstahammars centrum på en snöhög låg denna fina handske som såg nästan ny ut.


 

Nu är det blött överallt och här ser man fotbollsplanen som även är skridskoplan på vintrarna


 

Här ser ni en del av min tändarsamling på två hyllor i köket. Dom är nu nedpackade så det går undan här nu. Jag har sålt en del tändare och även gett bort genom åren. Jag har fler i en kartong som jag skall fundera på om jag skall sälja så småningom. Jag har också samlat på porslinsskrin men det fick jag sluta med för det blev för många och jag är egentligen ingen samlare utan vill ha lagomt med saker och lättstädat 

 

Klicka här för att se min senaste tändare som jag fick av min son och lite andra tändare från samlingen. Klicka här för att se lite fler tändare från min samling. Jag har även fått magnetfiskegrejer av min son som jag kommer att använda till vår och sommar. 

 

   

Klicka här för att se min ovanliga och lite större tändare i form av en dinosaurie i ett klipp på Youtube. Tyvärr så hade jag inte fyllt den för det skall spruta ut eld från munnen. 

 

    

Jag gick in och läste nyheterna och det första jag såg var att Elvis dotter Lisa Marie Presley har dött i en hjärtinfarkt endast 54 år gammal. Det känns jättetragiskt och hon hade ju tvillingar endast 14 år gamla. Även en son men han dog endast 27 år gammal. Alla barn som mister en eller båda föräldrarna tidigt känner jag verkligen för. Det är så ogreppbart och tragiskt. Även föräldrar som mist sina barn.

 

     

Elvis Presley & Lisa Marie Presley med In the Ghetto. 

 

           Ha en skön fredag mina fina besökare. Ta hand om er         

 

 

#banankartonger #krokidil #handske #tändarsamling #dinosaurie #Lisa

 

 
 
Micke

Micke

13 januari 2023 14:58

Drutten och krokodilen älskade jag när det gick på tv, visade kidzen på skolan och deras empati för min svåra barndom rörde mig nästan till tårar. ;)

Visst var det tragiskt, man blir ju berörd verkligen.

Ha nu en fin kväll.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

13 januari 2023 16:06

Vad kul att du har minnen till dessa figurer och att du visat skolbarnen detta. Underbara barn.

Verkligen tragiskt med hennes bortgång så tidigt.

Ha en fin kväll själv

 
Ingen bild

Gunilla

13 januari 2023 15:19

Det var väldigt praktiskt och finurligt av maken att få med sig kartongerna på det viset.
Dinosaurie var läcker, som ett smycke.
Sorgligt att Lisa Marie Presley också dött.Vad många det är som dör i hjärtinfarkt och så unga med. Man undrar hur de orkar med att mista sina barn. Men det måste vara hemskt.

En fin helg önskar jag er flitiga packare!
Kramar och ha det så bra!

Malin wiper

13 januari 2023 16:09

Ja du det var påhittigt ;). Den tändaren gör jag mig aldrig av med för den är unik.

Det är verkligen sorgligt detta med Elvis dotter. Hon hade ju varit lite dålig när hon var på ett evenemang. Samma hände min man men vi åkte direkt till läkare och därifrån med ambulans så min man klarade sig.

Det är fruktansvärt att mista ett barn. Det kommer man aldrig över.

Ha en fin helg själv Gunilla
Kramar tillbaka och ha det så bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards