Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2023

Mälarflytt & allservice, Städkraften och Jeff Lynne

Av Malin wiper - 11 januari 2023 09:15


                                          


                                                            

Clipart Library

Jag fick ett tips av syrran att köpa Bafucin tabletter som bedövar halsen lite. Tack syrran!  Min man gick ner till Apoteket Hjärtat och köpte en burk till mig. När han sen promenerade in på vår gård så såg han en flyttbil stå vid porten inte långt från vår. Då gick han dit och frågade mannen vad det kostade att få flytta med deras flyttfirma som heter  Mälarflytt & allservice. För vår tvårummare på 67 kvm skulle det gå på 4000 kr efter Rut avdrag och då får man hjälp med allt. Det lät fantastiskt bra och dom var jättetrevliga. Vi kollade dom på nätet och dom hade fått 5 i betyg av 5 möjliga och en massa fina ord. Vi bestämde oss direkt och då kommer flytten att ske 2 mars på förmiddagen. Det känns så befriande nu för vi hade gruvat oss för att bära allt själv och slita på våra redan skadade kroppar.

 

                                  

Sen fixade vi även städning som vi nu får 13 mars. Städfirman heter Städkraften i Västerås och dom har också fått högsta betyg och skall vara väldigt seriösa. Det kommer att gå på  2.590 efter Rut avdraget. Mannen vi pratade med var också supertrevlig. Vi har även kvar pengar på bilkontot så vi har satt upp oss på hyrbilen 1 mars för att kunna ta oss till Västerås när flyttbilen är packad och klar här. Nu är det verkligen packat och klart när det gäller förberedelser

 

 

Nu har vi packat ytterligare 4 banankartonger och vi har nu sammanlagt 24 kartonger klara. I går hämtade min man 4 till som vi packar i dag och sen är det inte så mycket kvar


         

Electric Banana Band med Banankontakt. Det var Nacka 144 som tipsade mig om denna låt för den passar ju så bra till banankartongerna. Bananer är min favoritfrukt när dom är som bäst. Klicka här för att få ett recept på banansushi. Klicka här för att se fler varianter av banansushi. Klicka här för att få ett recept på bananpaj. När vi flyttat och gjort oss hemmastadda så skall vi tillaga både pajer och andra recept vi fått bland annat av min väninna A-G

 

Go bananas är ett uttryck som betyder: bli galen, jag blir galen. Klicka här för att komma in på en sida och se en godisbutik som heter GoBanana. 

 

 

Här har vi gått ut för att handla lite på ICA Matkassen men jag väntade utanför. Jag har inte varit inne nånstans på jättelänge. Min man har munskydd vart han än går in nu. I går började jag bli lite bättre och känner mig lite piggare i dag så jag hoppas det är på väg att ebba ut. Det är så blött ute nu så det är jobbigt att ta sig fram. Vi promenerade 2 km i två omgångar så det blev drygt 4 km men där gick gränsen just nu.

 

 

Efter att vi gått hem med matvarorna så gick vi till Ankis Fyndbod Loppis med 3 påsar fulla med sånt vi ville bli av med och även hallmattan. I nya hallen som är bredare och längre vill jag ha nåt jag önskat länge en röd matta hela vägen så alla får gå in på Röda mattan. Såna går att köpa på metervara men vi tar en sak i taget

 

 

Efter det så promenerade vi iväg på gångvägar och det var rena rama Londondimman i går

 

 

Här ser man hur dimmigt det är

 

 

Vi gick förbi en bänk där det låg en grön napp

 

  

När vi sen var på väg hem genom bostadsområdet så dök denna syn upp med tre kundvagnar efter varandra i detta utrymme vid ett hus. Ett tag så såg man inte lika många kunvagnar utspridda i miljön men nu börjar dom komma tillbaka igen. Jag skulle aldrig kunna ta med mig en kundvagn hem och sen bara ställa den utanför. Jag har svårt för att ta in detta märkliga fenomen som börjar bli allt vanligare. Så även nedskräpning som jag skrivit mycket om i bloggen

 

      

Nu behövs det nåt som svänger lite. Det blir Jeff Lynne med Roll over Beethoven

 

I dag kommer dom för att förbesikta lägenheten och då har vi även detta klart. Annars händer inte mycket här men vi har ju fullt upp med att packa ner allt vi kan och vi funderar på att sälja vår bruna rumssoffa och skaffa en som är lite smidigare. Vi har ju även en dagbädd som man kan dra ut så ryms två personer att övernatta. I och med covid så har vi inte haft några övernattningar på flera år och det känns märkligt. Får vi inte soffan  såld så går den till second hand här i Hallsta. 

 

 

Så här ser den ut och det följde även med en extra kudde. Det är en tvåsits soffa men vi har suttit 3 i den flera gånger. Här har vi regnväder och trist så jag längtar tills våren. 

 

Jag önskar er alla en fin dag med hopp om en bättre värld än den vi har nu

 

                       

 

Nu har vi lagt ut soffan på nätet så klicka här för att komma in här för att se den  

 

#Bafucin #Mälarflytt #Städkraften #Electric #Ankis #kundvagnar #Jeff

 
 
Micke

Micke

11 januari 2023 20:08

Inte så fel att lägga ut flytten på något sådant företag, 4000 är det ju absolut värt.
Trazan där sitter ju inte fel heller, banankontakt är ju grejen. :)

Ha nu en fin kväll.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

12 januari 2023 00:21

Det tyckte inte jag heller och det var ju sånt bra pris.

Hoppas du haft en fin kväll
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

12 januari 2023 13:07

Oj vad det går undan, full fart på er.Men skönt att slippa jäkta sedan, för det brukar alltid dyka upp något man inte räknar med.
Bra pris på flytten och städningen, så skönt att slippa för det är nog tröttsamt att flytta ändå.
Soffan försvann snabbt och den såg fin ut.

Här händer inte mycket i väntan på bättre väder.
Ha det så gott nu med bestyren och att du blir av med halsbesvären!
Kramar!

Malin wiper

12 januari 2023 13:24

Ja du allt skedde på en enda dag ;). I dag börjar det släppa lite för mig så jag är piggare och får färre hostattacker.

Det var verkligen bra priser i och med att man får Rut avdrag. Vi hade nog inte orkat flytta och städa själva i och med att jag har en nackskada och min man har också arbetsskador i sin rygg

Soffan såg ut som ny och man kan ta av allt och tvätta. Då har ni samma tråkiga väder som hos oss. Det regnar och är 3 grader varmt

Tack för din omtanke Gunilla. Ha en skön torsdag

Varm kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 30 april 08:15

    Häromdan såg jag denna  Volkswagen 1303 S från 1974. Min man och jag stod vid busshållplatsen en bit från vår bostad. Jag fick skynda mig att ta upp kameran. Vad kul att veteranbilarna börjar röra sig på våra gator nu.                   ...

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards