Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2021

balkonger,, Piskställningar, Sköljmedlens konsekvenser och Ulf Dageby

Av Malin wiper - 1 augusti 2021 08:00


  

Det har skapats ett litet paradis nedanför en balkong. Det ser så snyggt och mysigt ut med både blommor och snygg utsmyckning


 

Färgglada blommor som lyser upp tillvaron. Vi behöver vackra synintryck

 

     

Dessa balkonger är verkligen ett extra rum. Jag hade önskat att vi sparat lite mer från våra två förra balkonger för det hade passat mycket bättre in än det vi har nu men vi vet ändå inte om vi kan fortsätta vara på balkongen. Jag är allerigisk mot vissa dofter och värst är Comfort sköljmedel, Nu är det uthängt tvätt varje dag på nån eller flera balkonger som luktar så. Jag blir hes, får snuva och klåda i ögonen så vi kan bara sitta där på morgonen. Det har blivit värre i år för förra året var det lite bättre. Vi kan inte ens vädra just nu för jag tappar rösten och får svårt att andas. Detta har eskalerat dom senaste åren. Det går inte för nån av oss att gå ner i en tvättstuga för där luktar det starkt av comfort så vi har egen tvättmaskin. Det blir till att stänga Café Minimal redan. Det är inte första gången jag skriver om detta problem

 

                                                

Clipart Library 

Klicka här för att läsa om sköljmedel. Där står det även ett alternativ till sköljmedel. Om man nu måste använda sköljmedel på vissa plagg så finns det ju mer miljövänliga sorter ex Skona, eller Änglamark. Det är skrämmande att barn kan drabbas hormonellt så läs hela artikeln. Klicka här för att komma in på ytterligare en artikel ang sköljmedel

 

Klicka här för att få ta del av ett recept på giftfritt sköljmedel. Klicka här för att se vad jag skrev 2018


 

Här vill man också sätta sig och mysa i blomsterprakten


 

Dett såg också jättefint ut


 

Så vackert och inbjudande


 

Fyra fina grenslekrukor med cerisfärgade blommor som lyser upp


 

Här ser vi hur man också kan göra och det ser lite sobert snyggt ut. Spaljeer på sidorna som passar bra in 


 

Från det ena till det andra, det här kan man kalla piskställnings kyrkogård


 

Några stolar ute för luftning, tror jag   


 

Nu har jag hittat en slaktad cykel igen och det känns som en sorglig historia som bara fortsätter. Vi blir mer och mer inlåsta och inget kan lämnas ute. 


 

Jag gissar att nån dragit sin kundvagn till sin bil och lastat i varorna och sen lämnat kvar vagnen. Den står som halvparkerad inom dom vita linjerna och man blir beklämd av allt man ser när man är ute och går. Tänk om alla skötte sig och inte slängde skräp, inte lämnade kvar vagnar, inte slaktade cyklar mm. Så snyggt det skulle se ut i vår utemiljö. Mycket skulle vinnas av detta och bli billigare för samhället och även för miljön.  För mig är det ofattbart att vi har det så här 2021.

 

                                  


Nu önskade jag att jag kunde säga att jag skall cykla iväg men jag har inte haft en cykel  sen ca 9 år tillbaka. Jag fick problem med ländryggen och var tvungen att sälja min sista cykel. Nu skulle jag nog kunna cykla lite men det är alltid risk att bli bestulen om den står utanför huset. Jag orkar inte heller bära upp den till andra våningen och vi har ingen hiss. Min son skall köpa en cykel man kan fälla ihop men då undrar man hur stabil den är att cykla på, Klicka här för att läsa om såna cyklar. Jag har cyklat så länge jag kan minnas och älskar att cykla. Nu har vi första augusti och tiden bara rinner iväg. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.

 

     

Ulf Dageby med I dimman under granen


#Balkong #Sköljmedel #Piskställnings #Cykel #Kundvagn #Ulf

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 augusti 2021 13:37

Vad tråkigt att du inte kan sitta på balkongen, kan inte förstå att man först tvättar kläderna och sedan dränker in dom med sköljmedel.
Använder Skona parfymeri till tvätten och har endast använt sköljmedel till tunna gardiner men fritt från alla möjliga dofter.
Men mycket fina balkonger finns det och lufta stolar har jag aldrig tänkt på.
Må gott!
Kram!

Malin wiper

1 augusti 2021 14:16

Det är verkligen tråkigt för det blir fler och fler som blir känsliga för dessa sköljmedel. Jättebra att du använder Skona parfymfri. Jag drämde till med "lufta stolar" för jag visste inte varför dom stod där nära en balkong ;)

Må så gott själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards