Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juli 2021

CADILLAC FLEETWOOD 1956, rullbandspelare, Corona öl och Elvis

Av Malin wiper - 30 juli 2021 16:45

 

I dag hade jag tur att få sen en sån här tjusig CADILLAC FLEETWOOD 1956. Den var som en juvel i sin snygga form och färg. Dom stod på macken Ingo för att tanka och jag sprang dit med kameran i högsta hugg. En trevlig och fin kvinna kördet bilen och hon var så vänlig och lät mig fota innan dom åkte därifrån.


 

Snygg från alla håll är denna bil och grillen är inget undantag. Jag gick ordentligt upp i varv av glädje. Förra året såg man många veteranbilar men i år är det tunnsått

 

      

En närmare koll på bilen

 

   

På bakrutan stod det Westmanland


   

Här hann jag ta en bild då bilen åkte iväg igen. Den var så välskött så man bara suckade av hänförelse 

 

      

Elvis Presley med Bossa Nova Baby 

                             

Elvis Presleys rosa Cadillack Fleetwood på Big Bad Toy Store

 

Nu passar det in med lite gamla bilder jag samlat på mig men inte fått klara förrens nu. En gammal snygg rullbandspelare av märket Tandberg. Tandberg var ett kvalitetsmärke

 

Klicka här för att se en likadan rullbandspelare som gick för 350 kr på Aktionsverket


   

En kudde med mönster av en skivspelare passar ju in här också 

 

 

Ett väckarur som jag antar är från 1950-1960-talet. Tungt gedigen och stilfull


 

Detta är väl läckert med ett herrbälte med ett bältesspänne där det står Corona Extra. Det är reklam för ölen Corona Extra. Corona Extra är ett av mina favoritöl sorter. Min man såg detta på second hand

 

Det är ett ljust lageröl som produceras av Mexikos största exportbryggeri, Grupo Modelo. I en del länder säljs även Corona på burk eller ölfat

 

                               

Klicka här för att se en Cafeteria från 50s-60s i London. En härlig tillbakablick. En tidsresa vore inte helt fel

 

 

Hallsta Café & Restaurang hade Corona Extra som Månadens Öl i augusti 2020. Nu var det så länge sen vi var dit och fikade så vi skall gå dit nån dag nästa vecka.

 

I dag har vi haft flera regnskurar och mellan dom har solen tittat fram. Just nu är är luften så skön så jag mår lite bättre och svettas inget i ansiktet just nu. Vi skall bara mysa för oss själva och äta nåt gott och sen se nån film eller serie. Min man har fått flera kallelser till undersökningar nästa vecka så vi har fått boka om elbilen från onsdag till fredag för att träffa min son. Hoppas ni har en fin dag och får en festlig kväll vad ni än skall hitta på

 

                               


Clipart Library 

 

#Cadillac #Elvis #Rullbandspelare #Kudde 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards