Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juli 2021

Brynolf Bagare Hälla, jordbruksmaskiner och ZZ Top

Av Malin wiper - 29 juli 2021 09:30

 

När vi var ute med elbilen sist så fikade vi på Brynolf Bagare Hälla. Det var så länge sen vi var där


 

Dom har dom godaste leverpastejsmörgåsarna. Leverpastejen är skivade tunt och av bästa sort. Sen är brödet smakrikt och precis som rågkaka skall smaka. Sen är det lagomt tjockt och massor av grönsaker ovanpå

 

               

Eskilstuna

 

Detta var den första gången sen han gick igenom strålbehandling som han kunde äta en vanlig smörgås ute på café. Fast han måste dela den i bitar och äta med gaffel men det funkar bra. Sen kan han inte äta grönsakerna ovanpå än så dom fick han ta bort


 

Vi köpte med oss 3 rågkakor hem men det är bara två på bilden för jag hade redan skurit upp den ena och fryst in


 

En jättefin tårta med massor av hallon och röda vinbär på toppen. Det finns även ett Brynolf Bagare på Erikslund och vi har varit dit många gånger. Bra stämning och bra kaffebröd så vi har några höjdarfik att välja mellan. Jag fotade mer där men det är svårt när ljuset är lite mörkare och gulare. Jag skall försöka ställa om kameran nästa gång.

 

 

Vi åker alltid på dom mindre vägarna när vi åker hem för man ser mer man kan fota. Jag gillar att dom bevarar dom gamla mjölkpallarna som nu har fått bli utsmyckning.

 

 

En traktor svängde in på en liten väg och den var full av höbalar

 

  

Vi följde efter en bit på den lilla vägen och sen svängde traktorn in och vi fortsatte.

 

Sen åkte vi förbi ett hus alldeles intill vägen

 

 

Det var full rulle för jordbruksmaskinerna. Klicka här för att komma in på en sida där det finns balpressar

 

     

 

Klicka här för att höra en gammal låt med Bröderna Djup som paassar in i detta inlägg

                   

                                 

Clipart Library 

 

Jag gillar arbetsfordon och när man får se dom i action så blir jag glad

 

      

ZZ Top med All Your Lovin'. Jag såg att. Jag såg att Dusty Hill gått ur tiden i en ålder av 72 år. Han var basist och låtskrivare i rockbandet ZZ Top. Han startade bandet 1969 tillsammans med trummisen Frank Beard, som han tidigare spelat med i American Blues, och gitaarristen och sångaren Billy Gibbons. Hill valdes in i Rock and Roll Hall of Fame som medlem av ZZ Top 2004. Sånt skägg som dom hade då dom började såg man sällan. Nu är det högsta mode

 

                             

Clipart Library 

Det verkar bli en het sommardag igen så jag får se hur jag mår lite längre fram på dan. Just nu svettas jag inte men det kan slå om snabbt. Det har verkligen varit turbulens när det gäller händelser för oss men jag hoppas det snart blir lite svalare så man mår bättre och även kan bjuda hem nån så det händer lite mer än att man bara åker ut med bilen. Min mans bror har kommit hem från semestern som han tillbringat med släkten i Piteå så vi skall träffa honom så småningom också. Hoppas ni besökare har det bra och får en fin dag som blir till belåtenhet. 

 

#Brynolf #Leverpastejsmörgås #Rågkakor #Mjölkpallarna #Traktor #Jordbruksmaskinerna #Top 

 
 
Pisan

Pisan

29 juli 2021 12:21

Vilka smarriga mackor! Ser ju sååå goda ut :-) Tårtan ser inte dum ut den heller.
Idag har vi 17 grader och blåst här, förut regnade och åskade det. Vi har fått lite regn här de senaste dagarna. Skönt med lite svalare temperatur.
Ha en fin dag ni också vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 juli 2021 15:40

Dom är verkligen jättegoda. Vi har 24 grader men nyss fick vi både åska och regn så nu svettas jag inte lika mycket. Då har ni haft liknande väder.

Ha en fin dag själv vännen
Kramar från Malin

 
wiolettan

wiolettan

29 juli 2021 17:07

Trevligt att ni kunde komma ut lite med bilen, det ger så mycket att se något annat, tycker jag. Småvägar är bäst, håller med, motorvägarna där går det så fort och inte hinner man se så mycket heller.

Sicken god macka, ser det ut att vara. Fint att din man kan få i sig detta nu.
Tårtan verkar vara god också, hallon som är gott i tårtor.

Mjölkpallen är fin. Det är roligt att se dessa som dom har bevarat, utefter vägarna.
Håller med dig om jordbruksmaskiner i arbete, det är trevligt.
Ha det fint och var rädd om dig. Vi har fått det lite svalare i dag, men ändå är det för varmt.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 juli 2021 17:27

Det är så skönt som du säger att bara få komma ut på en biltur en stund är guld värt. Det är verkligen så mycket mysigare att åka dom små vägarna och mindre stressat

Deras leverpastejsmörgåsar är verkligen goda och lättätna. Det är verkligen kul när dom bevarar dom gamla mjölkpallarna och även restaurerar dom

Det är nåt visst när man ser jordbruksmaskiner i farten. Vad skönt att ni också fått det lite svalare.

Var rädd om dig du också

Varm kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards