Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juli 2021

Balkongmys, Smart Fritid, landsbygden och The Hillbilly Gypsies Bluegrass

Av Malin wiper - 9 juli 2021 11:45

 

Vi vaknade sent i morse så allt har blivit framskjutet. Vi fikar ute på Café så sällan nu för vi har ju gjort lite mysigt på balkongen och dessutom sparar man pengar till andra saker man vill göra. Då sa jag till min man att vi kanske skall döpa balkongen till nåt passande så vi bollade ord med varandra. Till slut var det min man som kom på det bästa namnet: Café Minimal..  , så nu har vi ett eget litet café med ett bord och några ståplatser. . Vi skall göra en liten skylt med Cafénamnet och hänga på balkongen . Vi har nog aldrig haft det så minimalt som nu gällande balkong  

                            

                                

 

I går så drack vi kaffe och åt varsin nybakat muffins på vårt Café Minimal. Fast vi hade ätit välling före för det får igång våra magar. Min man måste sen dela sin muffins i bitar och doppa i kaffet men nu har han i alla fall fått mer smak tillbaka så han njuter för fullt. Mattan vi köpte är lite för smal för golvet är så fult så hittar vi en bredare så köper vi den eller flyttar ut köksmattan som är bredare och köper en ny till köket.

 

                                              

Clipart Library 

      

Så här mysigt kan man inreda en liten balkong. Det är lite svårt när man som vi har en smal avlång balkong. Vi har i år lite budgetvariant och kommer att göra det mysigare nästa år med stolar som man både kan sitta och halvligga i. Det går att göra mycket om man vill kosta på. 

 

 

I dag på morgonen åt han sin muffins och jag två fullkornskex med korv och senap för jag äter inte vanligt matbröd längre hemma. Går vi ut på utflykt så tar jag smörgås. Min man delade en blåbärsmuffins som han också bakat. Denna gång hade vi dom fantastiska emaljmuggarna från Smart Fritid. Dom är så lätta att hålla i och bekväma att dricka ur

 

                                                   

Clipart Library 

Jag har lite stiltje i bloggande nu och inte så mycket bilder kvar att visa så det blir lite minimalt tills vidare. Vi skall försöka komma ut på en promenad efter lunchen men det ser ut att bli regn i dag men vi går ut ändå bara det inte blir åska.

 

  

Jag har i alla fall en bild då vi åkte ut på landsbygden och det är så härligt och lugnt att åka på dom små vägarna. 

   

      

Nu behövs det lite high energy med The Hillbilly Gypsies Bluegrass Med detta önskar jag er en härlig fredag i sommarens tecken

 

                          

Clipart Library 


#Balkongen #Minimal #Muffins #Fritid #Landsbygden #Hillbilly

 
 
Ingen bild

Kerstin

9 juli 2021 13:02

Häftig musik, man blir så glad av den. Trevlig helg till er båda

Malin wiper

9 juli 2021 13:04

Håller med dig. Ha en trevlig helg ni också

 
wiolettan

wiolettan

9 juli 2021 17:45

Café Minimal, förtjusande. Riktigt småmysigt och fint namn. Där kan ni sitta och njuta morgonfikat.
Jag vet ej om jag har talat om hur mycket jag tycker om din bild med de två duvorna. Så fint.

Härligt att din man börjar att få tillbaka smaken. Det måste vara jobbigt att inte känna hur gott det smakar.

Fina bilder. Kul denna med mjölkhämtarna på pallen.
Ha det fint.
Trevlig helg.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 juli 2021 17:50

Ja du man får skoja till det ibland ;). Kul att du gillar bilden med duvorna. Jag hade tur som fotade dom i rätt sekund. Riktiga turturduvor:)

Det är så skönt för honom att känna smaker igen än om inte fullt ut. Det finns mycket såna mjölkpallar utefter dom små vägarna

Tack för din omtanke fina du

Ha det fint själv och ha en härlig helg
varm kram från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

12 juli 2021 16:19

Så mysigt ni har det på balkongen! Och fint namn ni kom på också!

Malin wiper

12 juli 2021 16:30

Det är lite spartanskt men man får göra det bästa av situationen ;) Vi tänkte skoja till det lite med ett namn och vi skall även göra en skylt ;) nu är vi galna ;) Det är ju verkligen en minimal balkong ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards