Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2021

Stadsparken, Rådhuset, Skräpigt och Swedish Jersey Boys

Av Malin wiper - 8 juli 2021 17:45


 

Jag fick skriva om hela detta inlägg trots att jag sparat ner allt jag skrivit direkt. Det hände nåt på bloggplatsen så allt bara dog ut. Gav upp ett tag men sen kom det tillbaka så jag försöker skriva som jag redan hade gjort förut. Vi var till Stadsparken en dag och promenerade. Det är så fint där med blomlådor utefter hela Svartån

 

Klicka här för att se bilder från ankdammen i Stadsparken. Klicka här för att se när jag fotade en man som var Steampunkare och just då gick igenom parken


 

Här ser man att det är blomlådor på staketet hela vägen


 

En annorlunda bänk som jag inte sett i parken förut men jag har sett nåt liknande i en annan park. Det är kul med lite nytt bland dom äldre bänkarna

 

Detta är Gamla Rådhuset i Västerås


    Det är så mysigt att gå omkring där och det finns bänkar att slå sig ner på om man så vill


                            

Detta ser ut som sån där låg extra trafikskylt som används när dom skärmar av. Den hade blivit liggande på detta grus men här ser man den från baksidan. Vet inte om den bara ramlat ner eller blivit bortglömd eller stulen

 

                 animated-road-sign-image-0069          animated-road-sign-image-0069          animated-road-sign-image-0069          animated-road-sign-image-0069 

 

Tomma plastflaskor för dryck är en vanlig syn lite överallt. Denna stod på ett av stegen på en lång bred trätrapp upp  mot höghus. Drycken heter Hata och kommer från Thailand


 

Bredvid en cykel lite längre bort låg en stor Ramlösa flaska vid ett cykelhjul. Den flaskan kan ha blåst iväg länge och till slut hamnar den tyvärr i vattendrag och det är ingen höjdare. 


  

En varukorg som hamnat bredvid en parkbänk. Undrar verkligen hur den kom dit. Butiker har börjat få stora problem med att folk tar med sig både varukorgar och kundvagnar. Det kostar en hel del att bli av med dom och även gå ut och leta efter dom en tid dom hade kunnat ägna sig åt viktigare saker. Förstår inte hur det har kunnat bli så här. 


 

Avslutar med en bild från ett annat ställe i stan. Där har dom satt blomlådor på sidan om en trapp och man ser hur den är fasthakad. Det var rätt påhittigt

 

                             

 

Min man fick en guldstjärna för att han skött sin munträning och annat så bra. Dom var så nöjda med honom och allt han gjort som man skall göra visar sig i att läkningen går fortare. Han är som mig för har jag gått igenom en operation och får information om vad man skall göra efterråt så följer jag det till punkt och pricka. Det har gjort att man får en bättre läkning och slipper problem i framtiden. Tyvärr så verkar det inte så vanligt att vara noga med sånt för alla. Läkaren blev så ställd när hon såg stället på halsen där han blivit strålad för det är nästan helt borta och det är ovanligt på så kort tid. Han har lite undersökningar kvar med röntgen och lite annat. Sen skall han tillbaka till sjukhuset i september för en exra koll.

 

     

Silence Is Golden & Walk Like a Man. Framförs här av Swedish Jersey Boys . Orginalen av dessa låtar framförs annars av gruppen The Tremelose. Ha nu en skön kväll

 

                     

                    


Clipart Library 

#Stadsparken #Trafikskylt #Plastflaskor #Varukorg #Blomlådor #Guldstjärna #Jersey

 
 
Veiken

Veiken

9 juli 2021 09:11

Jag har aldrig varit i Västerås, men det ser hur mysigt ut som helst i sin sommarskrud!
Jag blir verkligen glad när jag läser att din mans läkning går så bra! Små myrsteg blir snart ett stort kliv!
Ta hand om er i värmen!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

9 juli 2021 10:13

Det är en rätt fin stad så vi trivs att åka dit men sen finns ju även Köping och Arboga i närheten.

Tack för din omtanke snälla Veiken. Vi är så lyckliga att det gått så bra. Det var bra beskrivet detta med myrsteg ;)

Ta hand om er ni båda också

Ha en fin fredag
kram

 
Ingen bild

Gunilla

9 juli 2021 11:29

Så vackert det är och att promenera och ta del av allt det fina och blomsterprakten gör en gott och att få slå sig ner en stund och bara vara.
Men det bästa är att det går framåt för maken och han mår bättre.
Varmt i dag med så det blir till att ta det lugnt, var uppe tidigt och bäddade rent och städade sovrummet innan solen gör mig svettig.
Ha nu en riktigt fin dag!
Kram!

Malin wiper

9 juli 2021 11:45

Det är så sant det du skriver och i dessa tider njuter man i det lilla. Man ser fler saker som man kanske missat förut.

Det känns verkligen toppen att min man mår så pass bra och det går framåt. Nu kan man slappna av lite mer. Ja du det gäller att ta det lugn i denna tryckande värme. Vi har nyss bytt lakan och det känns så skönt. Som du säger så är det bäst att göra allt på morgonen då det är lite svalt

Ha en riktigt fin dag själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards