Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2021

Under Stora Eken del 3, avslappnande klipp och Michael Paul Smith

Av Malin wiper - 1 juli 2021 08:00

 

Då var det dags för del 3 ang Under Stora Eken. Jag gick ner för denna backe för att se vad som fanns där


 

På ett träd hängde denna gula mask och även några andra


 

En sned stubbe med en blomma på toppen och en mask på stammen


 

När jag kom ner dit så såg jag att man även kunde sitta där och fika under ett partytält. Till vänster såg man att det satt folk där redan. Först såg det ut som en säng stod under partytältet men det är nog en sån som man både kan sitta och ligga i


 

Tänk när alla lyktor och ljusslingor är tända på kvällen, det måste vara stämningsfullt

 

      

Vackert och avslappnaden klipp

 

                                                       


Clipart Library

 

På flera ställen hängde såna här träfåglar och lyste upp


 

Ytterligare en


 

Sen dök det upp en skulptur mellan två trädstammar som låg på marken. Det fanns mycket mer men jag hann inte fota allt i och med att tiden då vi hade bilen höll på att gå ut


 

Här har dom ytterligare en toalett

 

                                                       


Clipart Library 

      

Jag hittade ett häftigt och intressant klipp med en man som gör miniatyrer. Han heter Michael Paul Smith. Klicka här för att läsa om honom. Han dog tyvärr 2018 i en ålder av 67 år

 

I dag på morgonen åker vi iväg till min son och vi skall på en utflykt till en fågelsjö så vi har fika med oss. Nästa gång vi ses så skall han visa en fantastisk bokskog några mil från Enköping. Jag vill bara önska er en riktigt fin torsdag. Sköt om er och njut av allt vackert som man får uppleva nu.

 

                                             


ClipArtBest 

 

#Eken #Mask #Stubbe #Partytält #Lyktor #Träfåglar #Skulptur #Toalett #Michael

 
 
Ingen bild

Kerstin

1 juli 2021 09:34

Ha så trevligt o hälsa Mr C🥰😍

Malin wiper

1 juli 2021 17:22

Vi är tillbaka och har haft jättetrevligt. Jag skall hälsa honom från dig.

Ha en skön eftermiddag och kväll
kram

 
wiolettan

wiolettan

1 juli 2021 10:45

Först måste jag berömma dig för din fina bild av duvparet. Bra fångat.
Det var mycket fint och annorlunda som du har fotat här. Roligt att det finns folk som bryr sig och gör det lite spännande runt om.
Partytältet är häftigt, ser precis ut som en säng. Lyktor gör det så vackert på kvällar då det mörknar.
Häftig liten toalett.
Ha det så bra på resan till din son och trevlig dag.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 juli 2021 17:25

Tack snälla du. Jag stod en stund vid Svartån i Köping för nåt år sedan och såg dessa duvor. Hade sån tur som fick en sån bild på turturduvorna ;)

Ja du det var verkligen ett toppenställe och coronasäkrat. Ja du det såg verkligen ut som en säng ;)

Vi måste åka dit på en kväll för att kolla och njuta. Det var två roliga toaletter.

Vi kom nyss hem från sonen och har haft jättetrevligt.

Ha en härlig eftermiddag och kväll Kära du
Varm kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

1 juli 2021 12:32

Så fina inlägg om det trolska och vilka fina utsmyckningar
ja du har verkligen visat allt det fina som finns.
Hoppas nu att ni har en fin dag med utflykten och att träffa sonen, låter som en riktigt bra dag.
Kram!

Malin wiper

1 juli 2021 17:27

Tack snälla du. Det fanns verkligen mycket att fota där och ännu mer så jag skall fota mer nästa gång vi åker dit.

Vi kom nyss hem och vi har haft det toppen.

Hoppas du haft en härlig dag och får en fin kväll
Kram

 
Amisa

Amisa

2 juli 2021 20:51

Det var ett mysigt ställe ni hade hittat! Så mycket att titta på och mysplatser för alla tycken och smak och samtidigt lugn och harmoni. Vad mer kan man önska?

Kanske vi har vägarna förbi där i sommar, i så fall kanske det blir ett besök. Jag tror bestämt att min dotter skulle trivas där också.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

3 juli 2021 09:02

Det var verkligen fint där och långt mellan utemöblerna. Man kunde sitta i dungar för sig själv eller lite mer öppet. Det var rätt lite folk när vi kom dit men när vi gick dök det upp fler

Tycker absolut att om du/ni skall besöka stället om ni är i närheten. Hör gärna av dig då om du har tid

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards