Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2021

Åsby Floristen fjärilar, SAAB 96 SPORT, Politiken och Björn Afzelius

Av Malin wiper - 29 juni 2021 14:30


 

Det blev tre fjärilar istället för en på balkongväggen. två små och en lite större. Dom är köpta hos Åsby Floristen. 

 

                                                               

Clipart Library 

   

Fjärilarna är ljusare och mer guldiga i verkligheten än vad jag fick fram på bilden. 

 

 

En SAAB 96 SPORT från 1964 susade förbi på en gata nere i centrum. Jag hann knappt få upp kameran och det var solgass åt det hållet men jag sätter in bilderna ändå för den var så läcker med dom röda ränderna till det vita. Den bilen hade jag velat ta riktiga bilder på så det var synd att den inte stod på en parkering eller nån annanstans


 

Fick ytterligare en bild i brådskan som gällde

 

      

 

Jag såg en båt på Öster Mälarstrand som inte kommit i vattnet än. Annars var dom flesta båtarna ute vid sina båtplatser. 

 

 

En rosenbuske som heter duga. Jag börjar få slut på bilder och inspiration men vi skall ju till min son på torsdag och då får jag lite material igen. Jag har bilder från ett ställe vi besökte men inga bilder är klara än. 


Malin ryter till:

 

Det känns lite oroligt i politiken nu. Löven har ju inte regerat ensam utan varit beroende av andra men ändå så tycker jag att han förstört partiet. Han har inte den kraft som behövs i dessa tider. Det känns som man inte finns nåt skydd för sk vanliga medborgare längre. Får vi moderat regering så blir det sju resor värre och SD vill jag inte ens tänka på. Det som förvånar mig är att så många som inte har det så bra ställt röstar på dessa partier för dom kommer inte att göra några förbättringar för oss utan det blir mer klirr i kassan för dom som redan har.

 

                          animated-hand-image-0054                    animated-hand-image-0054                    animated-hand-image-0054

 

Dom vill inte ha nån fack eller allmän sjukförsäkring utan det skall man stå för själv och det är många som inte har råd med detta. LAS är det inte att tänka på då och man såg ju dom 8 år som Carl Bildt var Stadsminister så mycket som han förstörde, även bostadsmarknaden. Jag tycker allt börjar krackelera och jag känner inte igen mig i detta samhälle i och med att jag växte upp i en bättre tid då allt var på uppåtgående och vi medborgare kämpade mer för våra rättigheter. Klicka här för att läsa lite i Aftonbladet ang löften och vad vi har att vänta

 

     

Björn Afzelius med Tvivlaren. Han är verkligen sakna och skulle behövas i dessa tider. Ha det bra och sköt om er



#Fjärilar #Saab #Båt #Rosenbuske #Politiken #Björn

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 juni 2021 16:26

Varit ute och farit så varmt fast AC var på för fullt,man blir trött av värmen men det är bäst att njuta medan den finns kvar.
Fjärilarna är jättesöta och så dekorativt på väggen.
Ser på TV och väntar på talmannen inget är sig likt. Länge sedan sossarna var ett parti för folket vet ej agendan för dom.Litar inte på någon dom får visa vad de går för först.Att alla skall ha en försäkring är viktigt tycker jag kommer alltid att finnas de som inte har råd. Vi hade bästa tiden, kunde stå på Stureplan mitt i natten som 15-åring ingen som antastade mig. I dag går man inte ut på kvällen.
Vi får hoppas på det bästa för oss alla!
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

30 juni 2021 08:34

Tur att det finns AC i bilarna men som du säger blir man trött av den tryckande värmen. Den känns lite tropisk. Det känns bra att kunna göra balkongen lite mysigare.

Håller med dig i det du säger om Sossarna och hur det ser ut nu. Oroväckande till tusen. Det är viktigt med att vi har ett fungerande fack och även sjukförsäkring så det inte blir som i USA

Jag kom också ihåg en tid då man kunde som ung tjej gå ut mitt i natten utan att råka illa ut. Även gå hem från dansen sent utan att vara rädd

Ha det gott själv Gunilla
Ha en fin dag
kram

 
Veiken

Veiken

29 juni 2021 20:52

Ja du. Vi får glädjas åt de glädjeämnen som finns. Nära och kära bland annat. Tyvärr tror jag att det blir en ny regering ganska snart. Jag är riktigt rädd för vad Ebba Bush och Jimmie kan ställa till med om det blir en borgerlig regering. Vi får hoppas på det bästa.
Jag tycker att du fick toppenbilder på Saaben trots stress och rörelse.
Ha det bäst!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

30 juni 2021 08:37

Ja du det får man verkligen göra. Det är jag också rädd för så det känns lite oroväckande nu

Kul att du tycker bilderna på Saaben blev bra trots solgasset. Jag ville inte missa den fina bilen ;)

Ha det bäst själv Veiken

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards