Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2021

Fiskmåsparet, skräp, TV tips och Beth Hart

Av Malin wiper - 25 maj 2021 16:15


    

Jag mötte upp min man i centrum och när vi gick hem så såg jag fiskmåsparet på garagetaket. Hanen stod och vaktade honan. Det var flera kajor som hotade dom.


 

Här ser man lite av honan som ligger där och häckar. Jag stod på fel ställe så en vägskylt (enkelriktat) stack upp

 

                     

 

På asfalten låg ett par barnsockor och dom hade blivit smutsiga av sitt ofrivilliga gatuliv


 

Ännu en burk som slängts och denna gång var burken hoptryckt. Antar att hen trampat ner den. Nu har jag nog sett allt som går att se när det gäller att demolera en burk

 

 

På en gräsmatta låg denna förpackning som det stod Maltesers på och det är chokladkulor. Jag önskar att jag fick ett ansikte på folk som slänger skräp i naturen. Vilka är dom???

 

 

Framför en Miljöbod såg det ut så här. Detta är bara en bråkdel av vad som låg utspritt. Antingen har en påse blivit utställd utanför miljöboden och fåglarna har börjat ta sig an detta. Kan inte tänka mig att nån gjort detta medvetet men ingenting förvånar mig längre.

 

           

 

Denna ringduva har fått besök av en plastmugg med sugrör som man ser på höger sida lite längre upp

 

 

Nu är vi uppe i 14,5 grader och solen har försvunnit ett tag. Vi får se om jag kommer ut nåt mer i dag. Nu skulle man haft bil så man bara kunde åka ut som vi gjorde förut. Vi har nu varit utan egen bil i några år och det var svårt att vänja sig. Vi har inte tordas köpa nån ny i och med att vi haft sån otur med dom två sista bilarna och dom kostade oss så mycket så vi avvaktar. Hade vi inte blivit sjuka före pensionen så hade vi nog haft råd. Tur ändå att vi är med i elbilspoolen. Vi har bokat bilen på lördag och det längtar jag till

 

 

SVT Play 

                   

Jag följer en serie som heter McLeods döttrar och den är en härlig serie som visar starka kvinnor som driver en farm som heter Drovers Run och Killarney i Australien. Det är en TV-serie där första avsnittet visades 2001 och det sista 2009, så det är inte en ny serie. Det är ett drama, romance och western. Jag tycker skådespelarna gör sina roller rättvisa och man får följa deras liv i både med- och motgång. Klicka här för att se rollistan 


                                 animated-divorce-image-0001 

Jag såg Dokument Utifrån på SVT play som heter Skilsmässa på liv och död. Den var skrämmande men det finns hopp för kvinnorna har bildat en organisation och går ut och demonstrerar. Att skilja sig för en kvinna i Turkiet kan betyda en dödsdom. Hundratals kvinnor mördas varje år. Hur kan detta få fortgå?, dessutom har kvinnor mindre värde där och kan inte utvecklas och göra det dom vill. Den var jobbig att se men jag ville se klart hela dokumentären

 

      

Beth Hart med låten Setting me free. Önskar er nu en fortsatt fin dag 

 

                                   

 

#Fiskmåsparet #Barnsockor #Skräp #Miljöbod #Ringduva #McLeods #Beth

 
 
Veiken

Veiken

26 maj 2021 11:18

Jag blir riktigt arg när jag ser allt skräp som folk slänger omkring sig utan att tänka. Det är otroligt hur hjärndöda dom är!
Så fint måspappan vaktar sin dam när hon ruvar! Påpassligt av dig att fota dom!
Härligt att ni har bil på lördag, lagom till att värmen ska komma till oss frusna nordbor!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

26 maj 2021 11:21

Bra rutet, håller med dig det är bedrövligt. Det verkar bli värre och värre.

Det är så roligt att följa fiskmåsparet och se kunna fota deras måsungar. Jag har gjort så i flera år och har en del bilder. Kanske sätter ihop dom till ett bildspel. Skall även filma dom

Härligt att värmen kommer tillbaka till helgen. Nu är det lite trist.

Ha en jättefin onsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards