Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 april 2021

Av Malin wiper - 24 april 2021 17:15


 

Jag gick förbi en balkong där det hängde en matta för vädring. Den hade ett häftigt mönster och var färgstark, sånt piggar upp. Jag gillar synen av mattor som hänger på vädring

 

                              


Mattpiskare från Iris Hantverk

           

Färgstark vindsnurra

 

 

Sen såg jag denna barntraktor som också var färgstark och såg helt ny ut. Den stod i en lekpark men ingen var där. Antagligen så var ägaren i närheten ändå för en sån törs man inte lämna ensam i dessa tider. Klicka här för att se en vindsnurra i form av grodor


                         

 

En elkoppling låg bredvid en bänk så övergiven


 

Tråkigt när en mössa som ser relativt ny ut bara ligger där på marken. Den har två tofsar och det har jag inte sett förut


 

Detta är ett av dom vanligaste sakerna man ser på marken. Den hade nog åkt omkring i vinden ett tag för den var så solkig och smutsig


 

Sist vi var till Hallsta Café & Restaurang så hade dom satt dit en ny blomma vid en pelare. Enligt min man är det palettblad


 

Den var planterad i en jättefin kopparkruka med blommönster


 

Innan corona så hade dom öppet till 22.00 och då kunde man gå dit äta och ta sig nåt gott att dricka. Det har vi gjort två gånger och den ena med min son. Nu är det ju öppet till 18.00 varje dag utom söndag då det är stängt. Dom har både vin och öl och även alkoholfria alternativ. Nu har dom fått in den fina flaskan längst till höger som är en Vino Prosecco. Det är ett mousserande vin & Champagne.

 

                                    


                                                  Teknikproffset 

Det är ju perfekt om man det är nåt man vill fira och att även ta en matbit eller nåt annat till. Min man och jag firar 30 år som gifta den 14 juni. Klicka här för att höra en låt som heter Champagnegaloppen. Den spelas mest på nyår

 

      

        

Daniel Boaventura med låten champagne, så passande 

 

Vi bestämde oss för att åka till min son i Enköping i morgon. Vi vet ju inte hur min man kommer att må då han börjar sin strålbehandling så vi måste passa på nu. Det var så länge sen nu jag träffade honom och det känns inte bra för jag saknar honom så mycket. Vi kommer att vidta alla säkerhetsåtgärder med både munskydd, handskar, avstånd och som vi gjort hela tiden tvätta händerna med handsprit. Huvudsaken är att vi får träffas några timmer. Nästa gång så får han komma till oss istället. Vi åker rätt tidigt så jag hinner nog inte få ihop något inlägg på morgonen. 

 

                      Ha det så bra kära ni och sköt om er.animated-champagne-image-0007

 

 

#Matta #Vindsnurra #Barntraktor #Elkoppling #Mössa #Palettblad #Champagne #Daniel

Av Malin wiper - 24 april 2021 12:15


 

Hej på er!. Här kommer några bilder jag fotad då vi varit ute och åkt på mindre vägar på landsbygden. Jättefin häst som stod där och kollade in mig när jag fotade från bilen


 

Här började hen att röra på sig


 

Sen gick det undan


 

Äntligen framme vid hästkompisen. Klicka här för att se en vindflöjel i form av en häst

 

       

Avslappnande gitarrmusik och hästar

 

I en annan hage längre bort såg jag denna flerfärgade häst som också var jättefin


  

Efter det så kollade jag ut över en åker och då dök denna sångsvan upp. Det gäller att se sig omkring. Klicka här för att se ett klipp med sångsvanar. Klicka här för att se ett litet klipp från baletten Svansjön (Swan Lake)

 

                                       animated-swan-image-0022


 
En minnesbild från 2011 då jag matade svanar vid Hjortsjöån i Vaggeryd. Vi hade eget hus ovanför ån så vi hade en fantastisk utsikt. På sommaren och våren satt vi ofta därnere och fikade. Vi hade flera uppsättningar av trädgårdsmöbler och bänkar. Både svanar och änder kom ända upp till huset ibland. En svan öppnade vår brevlåda och en annan hackade på vårt källarfönster så vi var tvungna att ligga lite lågt sen med matning. Änderna blev så tama så en andfamilj kom nåt år senare och visade upp sina ungar. Vi fick till och med ta upp dom i famnen. Andparet ville väl visa vart dom kunde få mat när dom växt upp.. 



 

 

 

En gammal fin traktor framför en välskött lada

  

Vad härligt det är att se att en del sköter om dom gamla ladorna så dom får stå där och lysa upp full av historia

 

      

Canned Heat med Going up the country. Lite hippienostalgi. Kom så väl ihåg då man själv var hippie eller ville vara. Jag hade långa mörka flätor med skinnband inlindade snyggt i håret. Sen hade jag pannband och passande kläder. Klicka här för att läsa lite mer om gruppen

 

Vi har rätt blåsigt och kallt i dag och det skall tydligen bli värre. Därför passade vi på att gå ut tidigt på förmiddagen. Nu är det dags för lunch så jag önskar er en härlig lördag och helg

 

                                          


Creativia butiken                

 

#Häst #Gitarrmusik #Sångsvan #Traktor #Ladorna #Canned 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards