Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 januari 2021

Av Malin wiper - 9 januari 2021 17:00


 

Såg en bil där huven var full med snö och nån skrivit "Mormor" det såg för gulligt ut. Det kanske är nåt barn som inte får träffa sin mormor just nu. Lika gulligt om det stått morfar. I dag har det varit ett helt fantastiskt väder med lite mer snö, vindstilla och solsken. Det har aldrig varit ute så mycket folk på promenader som nu och det är positivt. 

 

 

Än kan man se lite julpynt utanför hus

 

 

En planteringskruka utanför ett flerfamiljshus där det är pyntat med lite julkulor och annat

 

 

 En annorlunda varningsskylt på ett staket. 

 

            animated-dog-image-0164          animated-dog-image-0164          animated-dog-image-0164          animated-dog-image-0164

 

 

En välskött byggnad som jag antar varit en lada eller uthus förut. Där hängde denna skylt men jag hittar inget om det på nätet. Det är nog nåt privat. Jag är inte så förtjust i whiskey men när den är blandad med Ginger Alé och massor av is då är det gott. När jag bodde i Göteborg och man ofta var ute och dansade eller befanns sig på en pub då beställde jag ofta in just en whiskey med ginger alé

 

Klicka här för att se ett recept på alkoholfri drink på Ginger alé

 

                                       

Whiskyglas med cigarrhållare från Whiskey Lounge . Min pappa gillade whiskey och ibland kunde han vid festligare tillfällen röka en cigarr till och då blev det Bellam sefir. 

 

  

Så här såg det ut sist vi var ute och åkte med elbilen på dom små vägarna.  

 

 

Här ser ni vår senaste egna bil som var en Suzuki wagon R+. Bilden är från januari 2919 och i april 2019 slutade den fungara efter att vi bara haft den i 1,5 år och den hade då kostat i reparationer 15.000 Så kan det gå då man köper en begagnad bil. När vi flyttade till Hallstahammar 24 februari 2017 så hade vi en röd Suzuki och vi hyrde då garage till bilen. Den bilen stannade i en rondell i rusningstrafik så det var rena mardrömmen. Vi har tillsammans haft 6 bilar under 30 år men under en tid i Katrineholm så hade vi ingen egen bil för då var det billigt att hyra bil och att åka tåg. Vi cyklade till arbetet för det låg inte så långt bort

 

  

Minnesbild från första maj 2018 då vår  röda Suzuki gick ur tiden. Den hamnade först hos Nyströms bilar innan den ansågs oreparerbar och forslades till skroten. Sen köpte vi en silverfärgad Suzuki som bara höll i 1,5 år. Vår första Suzuki var gul och helt ny. 

 

        

Om Elvis Presley hade levt fortfarande så hade han fyllt 86 år i går. Här ett fantastiskt fint minnesklipp som Paola Svensson skapat. Klicka här för att komma in på hennes Youtubekanal. Jag prenumererar på hennes kanal för hon är så proffsig på att göra filmklipp med toppenmusik till. Det känns så sorgligt att han gick bort så tidigt men han blir aldrig glömd för han var och är "The King"

 

             

Jag har inte hunnit ut hit förrens nu för vi har promenerat rätt mycket och sen har vi städat och bara myst denna lördag. Nu önskar jag er mina kära besökare en så fint och mysig lördag som möjligt. Kram på er

 

 

#Motorhuv #Varningsskylt #Whiskey #Suzuki #Elvis #Paola

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards