Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 september 2020

Mäster Jacobs Bageri & Konditori, Haevn och Charlotte Summers

Av Malin wiper - 25 september 2020 10:00

  

I går tog vi även tur till Mälaren och Mäster Jocobs Bageri & Konditori. Vi tog en utefika vid detta bord med bänk. En bit framför oss satt lite annat folk så vi var mest skyddade där. Inne var det fullt men det var bra avstånd mellan borde. Sen har man ju en magisk utsikt över vattnet och båtarna

            

Klicka här för att se när vi var dit 9 augusti i år. Klicka här för att se när vi var dit 8 juni i år


 

Här sitter jag och njuter av min goda smörgås och deras nyrostade och malda kaffe. Det är verkligen supergott och har det lilla extra

 

                              


Designtorget

Smörgåsarna är inte inplastade utan man får dom i ett papper och dom är frasiga och välsmakande. Jag valde ost med grönsaker på. Hur gott som helst och man får detta serverat på en snygg träbricka med kaffet bredvid


   

Min man valde bröd med solrosfrön, ost, parmaskinka och grönsaker och den var lika god

 

      

Haevn - The Sea


 

Vi köpte även med oss lite bröd hem. Min man ett danskt rådbröd och vanligt rådbröd som han nu skivat upp på vår skärmaskin och fryst in. Jag köpte småbröd som jag sen delade på mitten och fryste in. Glömde fråga vad det var för bröd men det är jättegott


 

Vi tog en kortare promnad runt båthamnen och här har jag tagit en närbild av ett jättefint, stort segelfartyg i trämaterial 

 

 

Sen är det bara att gå omkring på byggor och kolla in båtar. Det blev inget mer för vi ville vidare och jag har redan i flera inlägg fotat så mycket på detta ställe. 

 

Nu har vi fått värme i lägenheten så man slipper frysa. Det ser ut att bli fint väder i dag också så vi tar en långpromenad. 

 

         

Jag hittade ett klipp på Youtube där en 13-årig tjej sjöng som ett proffs. Det är från America's got talent och hon heter Charlotte Summers 

 

                  Ha nu en jätteskön fredag mina kära besökare..

 

 

#Mäster #Smörgåsarna #Haevn #Rågbröd #Båthamnen #Charlotte

 
 
wiolettan

wiolettan

25 september 2020 10:39

Så härligt gott det ser ut och nästan somrigt.
Brödet förstår jag smakade bra, solrosfrön på brödet, det har jag smakat, så gott.
Roligt att komma ut och vandra i dessa tider. Sätta sig ner och koppla av en stund och sedan gå vidare.
Många båtar det finns i denna hamn. Verkar vara fullt. Kanske inte att det är något bra väder för segling just nu.
Sköt om dig och hoppas att du får en finfin fredag.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 september 2020 11:12

Det var verkligen somrigt i går och folk gick lättklädda. Det var jättegoda smörgåsar.

Som du säger så är det jätteskönt att få komma ut lite och gå omkring och bara vara. Jag blir så rastlös och att inte kunna träffa folk hemma hos oss känns konstigt.

Det verkar som att många segelbåtar och andra bara står där utan att användas

Sköt om dig du också och ha en härlig freda
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

25 september 2020 12:05

Vad härligt att komma ut på lite utflykt och "rymma hemifrån" ett tag! Det verkar ha varit en fin dag?

Jag gillade Haevn - det påminde i början om musik jag lyssnar på när jag mediterar. Inget kan som ljudet av vågor, porlande i bäckar, ett stilla sommarregn eller fågelkvitter omedelbart göra oss lugna och harmoniska. Har man problem med högt blodtryck eller liknande borde man prova att vistas en stund i skogen varje dag istället för att genast börja med permanent medicinering.

Vilken mogen röst hon hade, den lilla tjejen! Det lät som om hon var sådär trettio år, fast hon bara är en ung tjej!

Hoppas ni får en fin dag och njut av solen!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

25 september 2020 12:37

Vi hade en toppenfin dag. Vad bra att du gillar musiken det gör jag också. Jag håller på med avslappning. Du har så rätt i att det är så lugnande med porlande bäckar, fågelkvitter, vågor och stilla regn.

Det enda jag har är levaxin i och med att jag opererat bort en tumör i sköldkörteln. Har inget högt blodtryck och har varit lågtryckare hela livet. Jag gillar skogen men klarar inte av att gå långt in i en storskog i och med saker jag varit med om men jag förstår vad du menar och det är ingen dum idé

Som du säger så har tjejen en väldigt mogen röst för sin ålder

Ha en fin dag själv och njut i solen och den vackra hösten

kram från Malin



 
Ingen bild

Gunilla

25 september 2020 14:26

Så trevligt ni hade det i det vackra vädret och maken ser så nöjd ut.Det tror jag det så gott det dukas upp, vilka fräscha smörgåsar och ett fint ställe.
Har med opererat sköldkörteln och lika som dig så det blev en operation till, men mår bra.
Fantastiskt flickebarn,vilken röst.

En fin fredag och helg önskar jag!
Kram!

Malin wiper

25 september 2020 17:02

Vi hade det jättetrevligt och mysigt. Det är ett jättefint ställe och brödet är supergott. Då vet du hur det går till att operera i sköldkörteln. Skönt att allt gick bra. Jag miste halva sköldkörteln och dom misstänker att jag fått detta på grund av mögel.

Ja du hon har en röst som både är stark och berör

Hoppas du har en fin fredag och får en härlig helg

Här har vi toppenfint väder

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards