Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2020

Höstpromenad och Carpenters, The Royal Philharmonic Orchestra Superstar

Av Malin wiper - 22 september 2020 07:45


                      

 

I går då vi hyrde elbilen så promenerade vi på olika ställen både i ett fint bostadsområde och lite utanför centrumkärnan i Västerås. Det kändes som en härlig höstpromenad och vädret var helt fantastiskt. 


 

Framför ett bostadshus såg det ut så här fint. Dom som bor där kan bara gå ut och sätta sig på en bänk och njuta. Det fanns olika bänkar och även lekparker. Massor av träd och grönområden. Vi träffade en kvinna som hade hjälp med sig ut för hon hade haft en stroke och i och med detta lite svårt att gå. Hon var ute och tränade och det i en härlig miljö och ett skönt lugn


 

Två cyklar i samklang framför ett fint staket


  

Höstuppstickare


 

La vien rose


 

Två fönster bredvid en frisering där det stod två vaser med tulpaner. Det såg lite annorlunda ut och man fick en känsla av "diabilder" eller negativ


  

Lysande!

 

 

Ett lövverk har fastnat så dekorativt i en gammal sliten bänk


En liten fågeldamm med groda på en sten framför.   


 

I område fanns bänkar, bord och grill för härliga sommardagar och även tidig höst om vädret tillåter


 

Fastkedjad bänk i en höstlig miljö


En gammal sliten ringduva


    

Mitt namn är Rosenkvist..  

 

 

Kram på er min härliga besökare. Klicka här för att se nåt häftigt som till slut blir en vas

 

      

Carpenters The Royal Philharmonic Orchestra Superstar. Denna orkester har 2019 spelat en av The Carpenters låtar och sen satt in Karen Carpenter på sång. Hon dog 1983 i en ålder av 32 år. Hennes bror lever och han heter Richard Carpenter. Jag tycker det blev väldigt vackert

 

                                      

Clipart Library 

I dag vaknade vi redan 06.00 och det känns skönt. Vi har nu fått värme på elementen och det känns mysigt och vi slipper hänga på oss tröjor och tjocka strumpor på morgon och kväll. Min man skall till Fysioterapeuten i dag för sin axel som han har besvär med. Jag skall ut ett ärende medans han är där. Vi har inte kunnat träffa min mans bror på ett tag för han har fullt upp med att plocka undan för stambyte och sen har han haft en rejäl förkylning och låg ett tag på sjukhus. Nu börjar han bli bra igen och han fick även ta coronaprov men det var negativt. Längtar redan efter min son igen så vi får nog ta en tur dit snart. Annars är det inte nåt på gång. Jag saknar så att kunna gå på bio, gå på pub och mycket mer. Hoppas allt lugnat ner sig till nästa vår. 

                      

 

#Promenerade #Bänk #Cyklar #Höstuppstickare #Rose #Negativ #Fågeldamm #Grill #Ringduva #Royal

 
 
Amisa

Amisa

22 september 2020 10:23

Det blir väldigt vackert och pampigt då symfoniorkestrar spelar populärmusik, filmmusik och liknande. Vad sorgligt att sångerskan bara var 32 år när hon dog, hon borde ha haft mer än halva livet framför sig!

Fina naturbilder du har fotat!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

22 september 2020 11:25

Det är väldigt pampigt som du säger och jag gillar såna orkestrar. Sångerskan hade ätstörningar och på den tiden fanns inte så mycket hjälp och till slut gav kroppen upp

Kul att du gillar naturbilderna

Ha en härlig dag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

22 september 2020 11:07

Så vackra bilder och en härlig park,så bra att det finns
på sina håll så folk kan gå ut, inte alla som har trädgård.
Väldigt vackert sjunger hon. En jag gillar är Andre Rieu så vacker musik. Men du känner säkert till den orkestern.
Var ute klockan sju till affären så varmt och skönt.
Ha en bra dag och må så gott!
Kram!


Malin wiper

22 september 2020 11:27

Det var verkligen vackert där och jag skulle inte ha nåt emot att bo där. Hon sjunger verkligen vackert. Andre Rieu känner jag till och har haft några klipp inne genom åren. Tack för att du skrev detta för då kan jag sätta in en låt med honom så fort jag hinner i ett passande inlägg

Vad härligt att vara uppe så tidigt innan allt har vaknat till liv. Det är som bäst då.

Ha en bra dag själv och sköt om dig
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards