Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 september 2020

Harpest negativt prov och Sean Rowe

Av Malin wiper - 4 september 2020 16:45

 

I dag ringde läkaren från Köpings Sjukhus för att meddela provresultatet ang Harpest. Det var negativt så jag har inte haft harpest. Jag har själv varit lite tveksam till detta i och med att jag inte blivit stucken av myggor på många år. Läkaren har varit helt fantastisk både noga, tagit tid på sig och att han ringde uppskattar jag till tusen. Han vill ändå inte ge sig utan skall kontakta hudkliniken och skicka över bilden på utslaget jag hade på foten. Det uppskattar jag verkligen för det kan ju vara bra att förhoppningsvis få reda på vad det var/är. Lite frustrerande att inte veta vad man råkat ut för.

 

      

Sean Rowe med I'll Follow Your Trail. Jag har aldrig hört talas om honom men han har en väldigt djup röst låten är skön. Han är en alternativ folksångare, låtskrivare och musiker. Han är en ivrig naturforskare och talar ofta om sin fascination av skogen och hans koppling till landet. Klicka här för att läsa mer om honom

 

                          

 

I dag har vi fått mycket gjort hemma och på eftermiddagen kom solen och vi fick 20 grader. Nu är det lite blåsigt men man hör barnen leka ute i parken. Nu är det verkligen bloggtorka på gång och jag är lite både fototrött och bloggtrött för jag har inte haft nån semester från bloggen. Ha nu en skön kväll och helg

 

                                           animated-hare-image-0019 Hare så bra

 

#Harpest #Sean

 
 
Ingen bild

Gunilla

4 september 2020 19:20

Hoppas du får svar vad det var du fick så du slipper fundera över det. Haren är fin har en sådan som bodde i trädgården när hon fick sina ungar.
Trevlig helg önskar jag med! Kram!

Malin wiper

5 september 2020 07:33

Det hoppas jag också. Vad härligt att ni hade en hare i trädgården. Jag tycker dom är jättefina

Ha trevlig helg själv

Kram från Malin

 
Amisa

Amisa

4 september 2020 20:01

Kan det ha varit en fästing? Fast då borde du väl ha sett den?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

5 september 2020 07:34

Alla läkare som såg utslaget uteslöt att det var en fästing. Annars är det ju det första man tänker på

Ha en jättefin helg
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 september 2020 21:04

Grattis till det negativa svaret som förstås är positivt! Hoppas du får veta vad det var du drabbades av!
Angående din kommentar i min blogg om Mama och Papa, så har du helt rätt i det du säger men jag bor inte i Sverige, utan på Åland som tillhör Finland och här har vi inte samma lagar och förordningar som ni har i Sverige. Därför förstår jag att du inte förstod vad jag skrev om, jag antar att du tror att jag bor i Sverige. Jag har svarat ungefär så här i kommentarsfältet hos mig.
Ha en fin kväll Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 september 2020 07:38

Tack snälla du. Jag är glad att det inte var harpest och jag mår ju bättre nu. Jag hoppas också dom kan komma på vad jag råkade ut för.

Jag vet att du bor på Åland men jag trodde vi hade samma regler där men nu förstår jag att så inte är fallet.

Ha en jättefin helg
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 30 april 08:15

    Häromdan såg jag denna  Volkswagen 1303 S från 1974. Min man och jag stod vid busshållplatsen en bit från vår bostad. Jag fick skynda mig att ta upp kameran. Vad kul att veteranbilarna börjar röra sig på våra gator nu.                   ...

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards