Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2020

Bergmästaren i Gävle bortprioriterad, Cadillac Eldorado, Charles Bradley

Av Malin wiper - 1 september 2020 09:15

   

Dagens skampåle:

 

Klicka här för att ta del av nåt som gjorde mig både gråfärdig och arg i går. Rita 78 år blev bortprioriterad trots att det fanns massor av vårdplatser lediga. Jag anser att detta är mord. Rita befann sig på ett korttidsboende i Gävle som heter Bergmästaren. Det är lite skrämmande att veta att om jag får allvarlig covid så kommer jag inte få nån hjälp utan direkt på palliativ vård. Rita hade dessutom arbetat många år som undersköterska på Gävle Sjukhus och detta var tacken. Det känns som man måste ta saken i egna händer och det visar på ett inhumant samhälle där man ser konsekvenserna av neddragningar i vården. Även cynism på hög nivå. Jag känner inte igen mig i detta samhälle vi lever i för tryggheten vi hade under ett antal år är som bortspolat. Rita hade kunnat få många fler år om hon fått hjälp. Känner så för dom anhöriga som försökte kämpa för henne men inte fick nåt gehör

                             

Jag har arbetat i det huset och då hette det Bergmästargården. Efter avslutad utbildning i Borlänge så fick jag arbete där på arbetsterapin i 6 år innan jag flyttade tillbaka till Göteborg. Det var det bästa arbete jag haft för där fick jag vara kreativ för när dom såg att jag arbetade lite utanför ramarna så fick jag fria tyglar. Tyvärr så var det där jag blev skadad av mögel och det fick konsekvenser som jag inte visste då. Ingen av dom boende hade tråkigt på den tiden eftersom det var full aktivitet och även vårdpersonalen var involverad så det var ett fantastiskt samarbete

 

 

Häromdan såg jag en tjusig CADILLAC ELDORADO från 1975. Det var samma år som jag flyttade från Sundsvall till Göteborg. Jag träffade killen som ägde bilen och jag kunde då fråga om jag fick fota den, och det gick bra. Jag tar ju alltid bort nummerplåten och visar så lite som möjligt vart jag är vid tillfället 

            

                             


ebay

 

Jättesnygg grill

 

       

 

Den har suflett som går att fälla ner så det måste vara härligt på sommaren                 



                                 

 

Sätter in lite blandade bilder som inte kommit in förut. Jag gillar verkligen såna här avspärrningsstolpar. Jag skulle vilja ha en sån hemma för att skoja med. Sätta en sån framför ytterdörren då man skall få besök. Sen är det bara att öppna dörren och fråga om dom har inträdesbiljett..  . Sen kan man flytta runt den som man vill. 


 

Inne på utebaren Kajplats 9

 

  

En enhörning stod som utsmyckning på ett tak

 

 

Detta är en SUZUKI VS 1400 från 1997

 

     

Här blev jag helt tagen av Charles Bradleys inlevelse, känsla och musikalitet. Låten heter Why Is It so hard och texten är ständigt aktuell. Charles Bradley var en amerikansk sångare som tyvärr gick bort 2017 i en ålder av 68 år. Klicka här för att läsa lite mer om honom  

 

Vi har sol och 13 grader varmt på morgonen och vindstilla. Vi får se vad dagen har att bjuda på men min man skall i alla fall dammsuga hela lägenheten. Det känns lite tomt och dött att vi bara varit två personer här i över 6 månader. Att ingen annan får komma in i lägenheten känns märkligt. Jag riktigt längtar efter att få bjuda hem folk till oss för det känns så trist. Vi sitter ju alla i samma sits så man får ge sig till tåls. Önskar er nu en fin tisdag när vi skriver 1 september

 

                            Hjärtlig hälsning från Malin

 



#Skampåle #Cadillac #Avspärrningsstolpar #Utebaren #Enhörning #Suzuki #Charles 

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 september 2020 11:08

Så det blivit, endast snack och allt är så bra för vem kan tro.
Det blir väl lika för oss äldre med så det gäller att vara försiktig.
Min son blev utsatt för ett rån med vapen häromdagen, men gudskelov gick det bra och utan skador.Vem som helst kan råka illa ut i dagen samhälle.
Då är det kul att se dina bilder och Cadillac Eldorado var ju en riktig höjdare.
Kram och ha en bra dag!

Malin wiper

1 september 2020 11:59

Under denna covid har man förstått hur lite man är värd som äldre. Trots att man slitit ut sig på många arbeten genom åren och fått skador.

Nej men så hemskt detta med din son. Vad lättande att han kom undan men som du säger så vet man inte vad som händer när man går utanför dörren numera.

Kul att du gillar Cadillacen.

Ha en fin dag själv
kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

1 september 2020 12:55

Skam går på torra land som man brukar säga när sånt här händer; sånt som inte ska få hända men som börjar bli vardagsmat har jag förstått hos er i Sverige. Hemskt, orden räcker inte till. När man har blivit sjuttio och äldre än så är man inte värd så mycket mera tycks det som.
Du är på skojhumör också, tack o lov. Tänkte på avspärrningen med rosa rep, du kan väl låta folk hoppa över repet innan de kan komma in i lägenheten? Om du skulle ha en avspärrning, förstås.
Bilarna är urläckra som vanligt. Du hittar dem, tycks ha näsa för skönhet.
Ha det bra Malin, ta vara på dig på bästa sätt.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

1 september 2020 13:05

Det är ett uttryck som stämmer till 100% hur läget ser ut här i Sverige. Denna Covid-19 har verkligen tryckt ner mig/oss som är äldre och vi är noll värda. Alla blir gamla om dom får leva tills dess.

Ja du man får skoja till det lite i allt elände och barnasinnet har man kvar och man känner sig inte gammal inuti.

Du har själv en härlig humor och som du så roligt sa så kan ju folk få hoppa över repet ;) Då får dom anstränga sig lite innan maten ;)

Jag gillar verkligen veteranbilar och dom är så tidlösa och vackra.

Ha det bra du också Karin och sköt om dig
kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

2 september 2020 01:23

Hur många ställen har du egentligen bott på? Det verkar vara många.....

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

2 september 2020 07:36

Jag har flyttat rätt mycket och det har bara fallit sig så. Jag har bott i ca 8 städer och jag har bytt lägenhet några gånger på dessa ställen och även haft 4 egna hus.

Sånt är livet

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards