Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 juli 2020

Haga Vintage Bernshammar del 4, Vintage, provrum

Av Malin wiper - 20 juli 2020 14:00

  

Dom har fixat så fint hos Haga vintage så man behöver inte gå igenom huset för att komma till toaletten. Dom har verkligen tänkt på allt. Fast först kommer man in i ett provrum som ligger intill toaletten. Deras vän har skrivit så snyggt på dörren

 

Förskrivet tidsinställt inlägg

 

                               

Sjöbutiken

 

Här är provrummet och rakt fram toaletten. Blir man trött så kan man sätta sig sig på divanen en stund. Det finns en stor väggspegel till vänster.  


 

Nu har dom flyttat ut alla vintagekläder och annat från rosa huset till en gammal välskött lagård. En del kläder hängde ute men men det fanns mer inne i ladan. Nathalie var så gullig så hon visade mig runt på gården och berättade om allt. Önskade att jag hade ett stort block med mig. Jag får använda mig av dom bilderna senare då vi varit dit igen och jag fått skriva upp

 

 

Två klänningar som hängde så fint på dörren så fint. Rött är sött

 

 

Kolla in så passande med draperiet bakom kläderna som går i lite 1970-talsstil

 

 

Kläderna på lite närmare håll

 

 

Det jag visat är det som finns utomhus men det finns mycket mer inne ladan

 

 

Jag filmade lite inomhus och trodde jag var långsam men det är helt snurrigt men ni ser ju ändå vad som finns där. Jag måste ha mitt enbensstativ med mig nästa gång och jag måste även köpa en sån där GoPro kamera där man kan sätta på ett handtag så det blir bättre viktfördelning. 

 

 

Jag köpte denna vintagering för 100 kr. Ha en fortsatt fin måndag

Det kommer lite mera från Haga Vintage i ett annat inlägg för jag är inte klar än..  

 

      

Vintage musik från 1960-1970-talet

 

#Haga #Provrummet #Vintagekläder #Draperiet #Filmade #Vintagering

 
 
Amisa

Amisa

20 juli 2020 16:05

Kul med vintage-grejor och tänk så bra att det någon annan inte längre behöver, kan bli en riktig diamant för någon annan!
Dessutom tänker jag att det är roligare att hitta sin egen klädstil än att bara gå på det som är modernt just nu ute i affärerna!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

20 juli 2020 16:16

Det är det verkligen. Så sant som du säger även att det är kul att hitta sin egen stil.

Ha en fin dag
hälsning Malin

 
Ingen bild

Gunilla

20 juli 2020 18:14

Säger bara vilket underbart ställe och silkeshönsen så goa men dock inte att äta. Så fint ordnat och ringen
jättefin.
Finns mycket kläder som är lika gångbara i dag som förr.
Egen stil är värd mycket och de affärer du visat tidigare har mycket snyggt i klädstil.Många pärlor finner du verkligen.
Kram!

Malin wiper

20 juli 2020 18:41

Det är rena rama paradiset där. Silkeshönsen var verkligen fin och även tupparna ;) Kul att du gillade ringen.

Det finns verkligen mycket fint när det gäller begagnat och det är kul att göra fynd. Detta ställe är som du säger en Pärla. Vi dök på det förra året av en slump då vi åkte omkring med elbilen

Tack för din härliga kommentar

Hoppas du både mår bra och har det bra
ha en skön måndagskväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards