Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 april 2020

Skogsduva, Köping, Sörhamra, åkerbruk och lite rassel

Av Malin wiper - 24 april 2020 15:00

 

I Köping fick jag hur många fina bilder som helst på en skogsduva som satt helt stilla och stirrade ut över ån. När jag sen kom hem och skulle beskära och fixa till bilderna i photoshop så såg jag stolpen till vänster skuggade duvan så den såg ut att ha en svart krage över halsen. Då var det ingen idé att sätta ut mer än en av bilderna i bloggen. 

 

Klicka här för att se när jag fick en fin bild på en ringduva

 

 

En bild jag hade med i mitt senaste bildspel

 

 

Fint i en rondell i Köping. Jag var inte riktigt i form så jag kom hem med mindre antal bilder än jag tänkt mig. Det känns som jag sovit dåligt 

 

 

Lite doft lilarosa tulpaner i en plantering bland många fler

 

     

 

På sidan om en liten väg en träskylt i form av en gris och ett litet hus där det står Hamra. Där ligger B&B Sörhamra vandrarhem. Det ser ju fantastiskt ut på Vandrarhemmet så vi borde ha stannat till där mer och spanat, det gör vi nästa gång vi har vägarna åt det hållet. Klicka på länken för att se hur det ser ut. Klicka här för att läsa lite historia över gården

 

Klicka här för att se när vi var på Kråkvilan Rum & Frukost 2016

 

 

En hage med ponnyhästar

 

 

Det arbetades för fullt på en åker vi for förbi 

 

  

Baksidan

 

 

Rykande samarbete

 

 

Nästa gång skall vi bara åka till ett ställe så man kan se sig omkring där och ta tid på sig att fota. I  dag blir det en återhämtningsdag så jag kommer inte att gå ut nåt. Jag skall sitta på balkongen och sen göra lite nytta inomhus. Vi ligger efter med både städning och annat på grund av uteliv varje dag. Dessutom tar bloggen sån tid så jag måste nog ta nån dag då och då som bloggvila för att hinna med att besöka mina vänners bloggar och även fb. 

 

Trumps dumheter finns det inga gränser för. Klicka här för att läsa

 

     


Så här känner jag mig i dag..  stel, rasslig och lite kinkig. Det går nog över tills i morgon. Nu är solen framme men det är kallare i dag än i går. Sköt om er och ha det så bra ni kan

 

 

 #Skogsduva #Rondell #Tulpaner #Sörhamra #Ponnyhästar #Rasslig

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 april 2020 20:57

Man får känna sig stel, rasslig och lite kinkig ibland. <3
Tack för fina bilder (som vanligt) av varierande slag. Fåglar är mina favoriter och hos dem fastnade jag en lite längre stund.
Hoppas du får sova gott i natt!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 april 2020 07:46

Ja du man är ju bara människa och vi är olika. Varsågod! ;) Synd bara att duvan fick en krage av skuggan

Vi har nyss vaknat och vi får se om jag får en pigg dag

Ha en fin lördag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards