Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2020

Under Körsbärsträden film från 2015

Av Malin wiper - 12 april 2020 08:30


       animated-film-camera-image-0032

 

Jag har sett en film som går på SVT play just nu och den heter Under Körsbärsträden och är ett drama från 2015. För regin står Naomi Kawase. I rollerna ser vi Kirin Kiki, Masatoshi Nagase, Kyara Uchida, Miki Mizuno, Miu Takeuchi, Saki Takahashi mfl 

           

Handlingen


"Under körsbärsträden" utspelas kring ett crepes-stånd som drivs av en tystlåten man. Hans bistra uppsyn väcker intresse och sympatier i omgivningen, bland annat hos en äldre kvinna som erbjuder sin hjälp. Motvilligt tackar han ja, och det visar sig att hennes recept på söt bönpasta får affärerna att blomstra i samma takt som deras vänskap fördjupas.

 

       

 

Recension

 

Filmen hade ett rätt långsamt tempo och det brukar jag inte gilla men det blev inte så segt som jag trodde. Bra skådespelare som förvaltade sina roller väl. Sen var fotot så vackert och filmen var som i två delar först magi och en känsla av nyfikenhet. Dorayaki-plättar som tillagades i huvudpersonens gatukök såg så goda ut så det vattnades i munnen och dom var fyllda med bönpasta. Sen blev filmen mer och mer gripande så jag fann mig själv sittande med gråten i halsen. Filmen har inte fått så bra betyg men av mig får den lite högre för det tycker jag den är värd. Den satt kvar i kroppen ett bra tag efter att jag sett filmen. Klicka här för att läsa en lite längre recension. Vill inte berätta för mycket om ni skall se den

 

Av mig får filmen 3 körsbär i betyg av 5 möjliga

 

animated-cherry-image-0026 animated-cherry-image-0026 animated-cherry-image-0026 

 

      

Trailern till filmen 

                  

Det har regnat i natt men är rätt varmt ute. Vi tar det lugnt och snart skall jag in i duschen innan vi gör nåt annat. Vi får se vad vi hittar på i dag men i går städade jag sovrummet och i dag skall min man dammsuga i vardagsrummet så vi tar ett rum i taget. Läget i världen verkar vara som förut så man längtar att vakna upp till normala förhållanden. Ha nu en skön påskdag i lugnets tecken



#Körsbärsträden #Naomi

 
 
Hebbe

Hebbe

12 april 2020 11:50

Gråvädret håller i sig,kanske det ljusnat lite,regnet har upphört +9,6 just nu.Pysslar med släktforskning nu,när läget är som det är.Hade hellre varit i Uppsala tillsammans med familjen..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

12 april 2020 12:02

Vi fick lite klarare väder här nu. Vi har 10 grader varmt just nu. Vad bra att kunna syssla med sånt nu då det är så tråkigt läge. Fast som för oss så hade det också varit kul att få träffa sin familj. Hoppas det inte håller på så länge som dom tror

Ha en fin påskdag
kram från Malin

 
Ingen bild

Paula

12 april 2020 12:06

Idag har vi mulet väder men ca 15 grader. Vi ska försöka komma ut på en kort promenad idag, om min man orkar. Han är väldigt svag. Vårblommorna håller på att komma upp och träden börjar blomma, sådant som gör livet lite mer uthärdligt. Och så har man ju varandra!
Önskar er en skön dag!
KRAM ❤️❤️❤️

Malin wiper

12 april 2020 12:49

Vi hade mulet på morgonen men nu är det sol och 10 grader varmt. Då har ni 5 grader varmare. Hoppas ni tillsammans kan ta en kortare promenad. Ja du när naturen visar sig från sin bästa sida så får man lite ro i kroppen och blir lite piggare

Så länge man har varandra så går det an.

Önskar er också en skön dag

Många varma kramar till er
från Malin

 
Amisa

Amisa

12 april 2020 13:26

Jag har funderat på att kolla den filmen, får se om det blir av.
Häromdagen kollade jag "Hemma i Hampstead" på SvtPlay och den kan jag verkligen rekommendera. Den handlar om vänskapen och senare kärleken mellan två väldigt olika personer.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

12 april 2020 13:40

Den är lite långsam men ändå inte tråkig.Tack för filmtipset. Den skall jag se

Ha en fin påskdag
Hälsning Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards