Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2020

Vårkänslor, munskyddsfunderingar, cykelinstallation och Macin Patrzalek

Av Malin wiper - 4 april 2020 10:00


                  

  

En påsklilja som slokar lite efter busvädret för några dagar sen. Nu börjar det dyka upp lite skott i markerna

 

Vi funderar på att sy egna munskydd för dom har gått ut med att man kan hitta på lite själv för det finns ju inget att få tag på förutom så dyra så vi har inte råd med dom. Man måste ju byta varje gång man varit ute och kommer hem. Om man gör egna så skyddar dom ju inte lika mycket som dom proffsiga man köper men dom skyddar lite i alla fall och man kan tvätta dom och återanvända. Vi är ju så försiktiga och hamnar inte i folksamlingar och vi går minst 2 meter från personer vi möter. Dessutom finns det inga folksamlingar här utan det är glest mellan människor. 

 

 

                          


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta munskydd. Det kostar 79 kr men man måste ju kasta bort det varje gång man kommer hem och det blir dyrt i längden. Det blir 2.400 kr/månad och vi är ju två personer så det blir 4.800 för oss två och det funkar inte med den inkomst vi har nu. Jag har fått tips av syrran också och det funderar vi på


     

Buskar börjar slå ut och det känns vår i luften än om det är kallt fortfarande. Läste om att det skall bli uppåt 15 grader här så småningom


  

Lite för mig nostalgi när jag såg denna grind i 1950-1960-talsstil


  

En bedagad matta hängde där så övergiven


 

I går var det ett snölager på många bänkar


 

Hej på er! mina härliga besökare. Tack för att ni finns och var rädda om er. Tittar in till er lite senare för jag hinner inte nu


 

Ett pampigt hus som står där och lyser upp. Det ser ut som det funnits en butik där förut. 


            

 

Nu har dom förvandlat cykelinstallationen med figuren till en påskkärring med kvast och ett stort ägg i cykelkorgen. Tack till er som glädjer oss som går förbi. Ni är verkligen fantasifulla och kreativa.  

       

En volvo Duett jag fotade 2018

 

Vi vaknade inte förrena 08.30 i dag och solen sken så skarpt så vi har sluppit detta busväder nu som var häromdan. Fast det är minus 2,2 grader men det brukar bli varmare framåt dan. Nu är det lördag och jag hade velat åka ut med elbilen men avvaktar tills läget är lite bättre. Så det händer inte mycket när man mest är i karantän med små undantag av promenader. Hade vi vaknat lite tidigare då hade vi tagit med oss fika och satt oss nånstans vid vatten men det kan vi även göra i morgon söndag.

 

                           

      

Marcin Patrzalek annorlunda gitarrspel, så häftigt. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Klicka här för att höra lite mer av honom 


#Påsklilja #Munskydd #Hus #Cykelinstallationen #Duett #Marcin

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

4 april 2020 12:55

Den påskkärringen har tydligen lyssnat på Löfvén. Han sade ingenting om att parkera cykeln men däremot kvasten och kvasten är ju parkerad på cykeln så det går ju helt rätt till. Cykla kan man ...;)
Ja, varför inte sy egna munskydd om man kan. De är dyra att köpa och pengar plockar man inte på träd precis. Lycka till med sömnaden!
Och tack för härligt, vårligt inlägg igen Malin!
Ha det gott båda två!
Kramar!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

4 april 2020 13:05

Du är för rolig Karin ;) ;) Det var så jag tänkte om detta med munskydd för det är ju bättre än ingenting. Tack snälla du ;). Skall leta efter passande tyg i våra gömmor

Ja du vi har i alla fall tur med vädret just nu

Tack för din härliga kommentar
Ha en fin lördag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards