Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 februari 2020

Hallsta Café & Restaurag, ett härligt kompisgäng och Dionne Warwick

Av Malin wiper - 15 februari 2020 08:00

 

Vi började dagen i går med en hjärtlig cappuccino på Hallsta Café & Restaurang. 


 

Vi delade på en focaccia som är vår favorit. Den kommer ut lite varm och supergod med oljan som dom gör själva

 

                             


                                                               Axonprofil 

 

Sen dyker då kompisgänget upp som träffas varje fredag 10.00 Jag har stött på dom en gång förut så klicka här för att komma in på det inlägget. Dom verkar ha så roligt ihop så man hör härliga skratt och dom pratar om allt och bara myser. Förra gången var dom fler så dom drog dom ihop en massa bord så alla rymdes. Jag glömde fråga när gruppen startade så det får jag göra en annan gång. Till vänster ser ni min man vid bordet bakom.



                         



 

Det är en härlig blandning av män och kvinnor. 


 

Mannen till höger heter Lasse och det är han som startade upp denna grupp. Han är därmed samordnare för kompisgänget.    

 

                

 

En bild från några närmast fönstret. Ingen bra bild för jag fotade mot ljuset men jag tar med den ändå

 

      

Denna låt passar bra in för den heter That's what friends are for. Dom som sjunger är Dionne Warwick, Elton John, Gladis knight &  Stevie Wonder . Önskar er nu en härlig lördag

                            


                                           

 

          


                                     Crosley Record Player


#Hallsta #Kompisgäng #Dionne

 
 
wiolettan

wiolettan

15 februari 2020 09:44

Vilken fin och hjärtlig kopp cappuccino du bjuder på.
Trevligt med detta gäng som träffas så där regelbundet och bara umgås. Det berikar livet.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 februari 2020 11:58

Det är Siba som gjorde ett sånt fint hjärta ;) Det gänget har verkligen kul för dom ser verkligen ut att må bra.

Det berikar verkligen livet som du så bra uttrycker

Ha en trevlig helg själv
Kram från Malin

 
Annelie

Annelie

15 februari 2020 10:30

Hihi, ni får vara så fräcka och fråga om ni inte kan få sitta med de istället.

Det är ett gäng med äldre herrar som träffs på Markan (soldaternas ställe) i Eksjö, de pratade och skrattade. Härligt när de äldre träffas så.

Ha en jättefin lördag & söndag.. // Kramar om Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

15 februari 2020 12:00

Dom ville att vi skulle sitta med dom men vi satt och pratade med två kvinnor som vi träffar där lite då och då.

Vad kul att det finns ett sånt kompisgäng där också. Jag är inte själv mycket för stora sällskap så jag håller mig till en mindre skala. Jag är en social ensamvarg ;)

Ha en skön helg
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards