Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2020

Kirk Douglas och Färggranna hus

Av Malin wiper - 6 februari 2020 09:00


 

Skådespelaren Kirk Douglas har avlidit och det i en ålder av 103 år. Jag tänkte på honom häromdan och funderade på hur gammal han skulle bli. Han var Michael Douglas pappa. Jag har sett Kirk Douglas många gånger på matiné då jag var barn. Sen har jag även sett en del filmer med honom sen jag blev vuxen och jag tycker han var en bra skådespelare. Klicka här för att se vad det står i Aftonbladet. Klicka här för att se en biografi över alla filmer och serier han varit med i

 

             

Kirk Douglas in action

 

Kirk Douglas var en amerikansk skådespelare, producent, regissör och författare. Han hade en fattig barndom med invandrade föräldrar och sex systrar. Han debuterade i filmen The Strange Love of Martha Ivers (1946) med Barbara Stanwyck. Han filmgenrer har innefattat både krigsfilmer, drama, western mfl. Han lämnade efter sig sin fru Anne Douglas (100 år) och 4 söner. Två av sönerna är skådespelare och två är producenter 


      

Minnesklipp

 

    

 

 

Jag har så lite bilder att ta till nu så jag bjuder på en färgstark bild från Öster Mälarstrand dit vi var sist då vi hyrde elbilen. Det är kul att husen fått bli så färgstarka och med olika arkitektur. Tyvärr är det negativa att det inte finns mycket rymd mellan husen och så byggs dom nya områdena. Grannarna kan titta in till varandra och det blir mörkt. Det blir väldigt rörigt. Jag föredrar att bo där jag bor då vi har grönområden mellan husen. Vi vaknade 07.30 i dag och 11.00 skall min man ta varanprov på Vårdcentralen. Vi passar på att ta vår första promenad innan provet och fortsätter sen. 

 
               animated-house-image-0008

 

Dom nya madrasserna ser okay ut nu så vi sätter ihop den nya sängen i dag så det skall bli skönt att sova i den i natt. I natt kom jag tassande in till min man med täcke och kudde vid 04.00-tiden Ingen av oss står ut med att sova i olika rum för vi är så tighta som par. 

 

  

En bild från 6 februari 2019 då vi hade så pass mycket snö så takskottning var nödvändigt. Vi har nollgradigt i dag på morgonen. Nu önskar jag er en härlig torsdag mina kära besökare. 

 

     


#Kirk #Mälarstrand #Snö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards