Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2020

ABF Hallstahammar Eldsboda- huset del 1 och Kenichi Ebina

Av Malin wiper - 23 januari 2020 13:30



 

När vi var ute och promenerade i går så ville min man gå in till ABF i Eldsboda- huset. Han skulle kolla vilka kurser som går inför våren för han vill förkovra sig i att göra hemsidor. Han kan rätt mycket men vill kunna mer. 

 

             

 

 

Vi har inte varit där förut så en gullig kvinna som vi mötte i dörren upplyste oss om vart vi skulle ta vägen. Vi gick upp för en jättefin stentrappa med snyggt rött räcke i järn- och rörsmide

 

 

Om man går en trappa ner så ser man detta fina fönster med snyggt järnsmidesgaller. Att det är rött gör att det blir ännu snyggare

 

 

Vi gick upp för trappa nr 2 och jag vände mig om och fotade den snygga omgivningen med en tavla i mitten.

 

 

Så var vi då framme vid ABF och när jag såg denna syn så kändes det väldigt positivt och jag förstod att här fanns det mycket att fota.

 

        

Här ser ni Ulrika Carlsson som är verksamhetsansvarig för ABF. En jättetrevlig och hjälpsam kvinna. 

 

 

Deras anslagstavla där man kan se vad som händer i samhället och även lite kurser man kan gå på hos ABF. Bland annat foto, sömnad mm. Vi fick en broschyr över deras kurser men tyvärr hade dom ingen om hemsidor. Min man har själv hållit i 50-tal studiecirklar i Trollhättan bland annat flugbindning. 

 

 

Här hälsas man välkommen av en fin målning som sitter på en björkstam

 

 

Det blev en riktig wow! effekt då man gick igenom första rummet. Högt i tak snyggt möblerat och allt i fönstren verkar vara tillverkat på kurserna.

 

 

En närbild på dekorationen som hänger ner över det långa bordet. Gjord av kottar och lite andra dekorationer och jag gissar på att den också är tillverkad där.

 

 

I fönstren har dom saker som är tillverkade på deras kurser. Här en flätad korg av blanka Gevalia kaffeförpackningar, så läckert. Med blomkrukor i blir det väldigt orginellt. Jag blir sugen på att tillverka nåt igen, men vet inte vad. 

 

 

Samma har dom gjort här men med andra förpackningar. Vad mycket av allt vi slänger man kan tillverka saker av och det blir jättesnyggt och orginellt

 

 

En fönterbräda fyllt med tre olika flätade korgar. Saken till höger har dom många av och dom skall pyntas till påsk och has med på "Konstrundan" till våren. Vi skall besöka ABF som vi missade på dom förra konstrundorna. Visar då vad som blev av saken till höger där dom använt Turkisk yoghurt förpackning. Jag fotade mycket mer och fick även gå in på en pågående sykurs så det kommer mer i nästa inlägg

 

Fortsättning följer med del 2...................................

 

Vi har gått en lagomt lång promenad på förmiddagen och sen blir det en till efter lunchen. Det är aldrig  riktigt bra och i morse vaknade jag med att jag var påverkad i ländryggen på höger sida av kroppen. Det gjorde ont ända ner till underbenet. Då började jag med att göra lite övningar som jag fått lära mig på Fysioterapin Vårdcentralen. Sen gjorde jag bindvävsmassage på baken och efter det så satt jag mig vid datorn och la en isgelépåse under midjan. Efter det så släppte det lite och efter promenaden var jag mycket bättre så man kan ibland " mota Olle i grinden" som dom sa förr. Det är helt underbart väder ute med vindstilla, soligt och nån grad kallt. Hoppas ni har en fin dag än så länge mina kära besökare. Det kommer en liten tävling så småningom i och med besöket på ABF, en sak ni skall få gissa på.

 

       

Jag har hittat ytterligare ett häftigt dansnummer. Killen heter Kenichi Ebina 

     

#Eldsboda #Järnsmidesgaller #Ulrika #Dekorationen #Kaffeförpackningar #Kenichi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards