Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2019

Collie, Ringduva och Louise Hoffsten

Av Malin wiper - 8 augusti 2019 15:15

 

I dag såg jag en jättefin Collie och då kommer jag alltid att tänka på "Lassie" filmhunden. Den satt där på marken så fint och såg så harmonisk ut

 

Klicka här för att komma in på Svenska Collieklubben

 

      

Lassie Opening Theme från 1960-talet. Senaste Lassiefilmen är från 2005


 

Den brydde sig inte alls om mig så jag tog ytterligare en bild men från sidan. Jag äskar djur men kan inte känna mig låst och då skall man inte ha djur för dom blir en familjemedlem som kräver sin skötsel men det är synd för man får så mycket kärlek tillbaka av djur. Nu skulle vi dessutom inte ha råd för det kostar med mat och veterinärsbesök mm. Då får man i så fall avstå allt annat och det klarar inte jag av. Jag klarar inte ens av att ha en dansmus..                        

 

 

När vi satt ute på balkongen och fikade på förmiddagen så såg jag en ringduva som jag zoomade in. Den bar på en kvist i näbben. Det är inte så ofta man ser duvor på gården så jag blir alltid så glad då nån dyker upp. Vi har massor av svalor som flyger i flockar här och äter insekter och dom är ju så otroligt snabba så att fota såna är svårt 

 

                                 


                                                                                                          Cameo 

 

Vi kom iväg till Åsby i dag och gratisbussen Brukslinjen stannar bredvid denna fina gamla byggnad. Nu är luftfuktigheten nått högre höjder så vi blev inte där så länge. Vi tittade in på Åsby Hem & Trädgård men det fanns inget nytt att fota för dom håller nu på att dekorera och göra iordning för hösten. Jag tog i alla fall några bilder som jag visar i ett annat inlägg

 

     

Louise Hoffsten med Varm and Tender love. Nu regnar det för fullt ute och det behövs verkligen. 

                                                                                   

 

Hola! betyder hej på spanska. Gracias por mirar betyder tack för att ni tittade in 



#Collie #Ringduva #Louise

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

9 augusti 2019 13:17

Hej!
Å jag tänker på "min"Skipper,som hade smitit hemifrån och möter mig i skolparken.Du vet var.hur kunde vovven lista ut vilken tid jag skulle gå där?Den vovven älskade min mat.annars fick matte mata honom med sked,till slut sa hon,Ingers mat.Då gick det bra må du tro.Tusen kramar

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

9 augusti 2019 13:21

Är det en hund du haft?. Ja du det var en märklig händelse. Vad bra att hunden älskade din mat

Ha en fin fredag
Kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards