Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2019

Hallsta Café & Restaurang Hallstahammar och Ridå

Av Malin wiper - 23 april 2019 18:00

 

Nu har uteserveringen hos Hallsta Café & Restaurang vaknat upp så utemöbler och blommor är utplacerade. Vi kunde inte låta bli att gå in där och ta oss en fika och sitta på uteplatsen och mysa ett bra tag.

 

                              


                                                           Jula

 

Siba gjorde en magiskt god cappuccino med snygg hjärtdekoration och skummet var urgott


 

Detta är en tårtbit som inte alls är så söt och ovanpå nutella som är utblandat med nåt som gör att det blir mycket godare. Den är fylld på mitten med jordgubbssylt och smeten på sockerkakan är mycket godare än vanlig smet och gör att det blir en tårtbit som är underbart god utan att bli för söt. Min man tog grädde till men inte jag. Man kan äta allt men inte alltid. Om jag åt nåt sött förut så ville jag ha mer men nu nöjder jag mig med det jag åt och kände inte att jag behövde nåt mer

 

                             


                                                                 H.W Larsen

  

En liten scenliknande cafédel där det var fullsatt häromdan

 

      

 

Från andra hållet en liknande uppbyggd trädäck. Vi saknar bilen men vi gör inte av med lika mycket pengar nu utan åker ut nån gång då och då. Fast jag kommer att ha svårt att fölika mig med att vara utan bil så vi får se längre fram. Vi la in en lottorad men inte nån av oss har tur i spel fast vi har vunnit två gånger sen vi träffades. Den ena gången 5000 kr och den andra 6000 kr men sen var det stopp

 

                                        


                                                                              Coffee Connection 

 

Detta är en bild på en kanadagås som jag fotade häromdan och som ni ser så har den en skugga på sig och det är en gren från ett träd som speglar sig i kroppen. När sånt händer så går jag in i photoshop och fixar till det. Jag tycker det är kul att lära mig lite nytt hela tiden 

 

 

Så här blev bilden efter att jag fixat till den och tagit bort skuggor och fläckar. Speglingen från näbb och huvud lät jag vara kvar

 

 

Syrran och svågerns katt Stilton utanför deras nya boende i Varberg. Stilton trivs på deras uteplatser och står där så fin i solgasset

 

     

Det finns ju en ost som heter Stilton och här får man se hur den är tillverkad.

 

 

Nu hoppas jag ni alla får en njutningsfull kväll med ev ostbrickacheese - GIFMANIA

 

 

 

#Hallsta #Cappuccino #Scenliknande #Stilton 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards