Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2019

VOLVO 744 1988, Brandbil, Leva Riesling och Al Green

Av Malin wiper - 23 april 2019 12:15

 

Trots att vi inte var i så bra form i går så tog vi bussen in till Västerås och där såg vi denna Volvo 744 från 1988 fraktas bort av Assistanskåren. Jag tyckte den här Volvomodellen var ful förut men nu tycker jag den blir finar för varje år och den passar in i vetarinbilsfacket

 

      

 

Bilen såg vi utanför Erikslunds Shoppingcenter dit vi åkte buss efter att ha varit i Västerås ett tag. Det skulle vi inte ha gjort för den resan var skakig. Det var fullt i bussen och vi fick stå på mitten där vi åkte fram och tillbaka då bussen svängde. Vi höll knappt på att kunna hålla oss kvar. Sen var det inte så roligt på köpcentrumet för det var packat med folk och dålig ventilation. Vi stod bara ut en stund och sen tog vi en buss tillbaka till Västerås men då var bussen nästan tom och chauffören körde otroligt bra både säkert och följsamt inga kraftiga svängar eller manövrar så vi slappnade av. Jag gillar inte att det inte finns en busslinje från Hallstahammar till Erikslunds Shoppingcenter. Det är för jobbigt att åka in till Västerås och sen byta för det blir en extra lång resa. Det drabbar bara dom som inte har bil                            

                                                                         

 

Vi gick förbi stora torget i Västerås i går och torghandeln började vakna till

 

                                        


                                                                                                      Smycka

 

Sen dök det upp en brandbil som ställde sig på torget. Tyvärr så är brandrisken stor nu i skog och mark på grund av att det är så torrt så jag hoppas vi får några regnskurar snart. Tyvärr så anläggs en del bränder också


 

Mitt på torget på dess kullerstenar stod en urdrucken vitvinsflaska och då sånt händer så blir jag nyfiken på vilket vin det är. Vinet heter Leva riesling och är ett ekologiskt vin från Tyskland. Priset är 69 kr och det håller 10,5 % i alkoholhalt.


 

En trött cykel i lila som kändes som jag den dan               

                                 

 

Rosa och grönt i samklang


 

En blå cykel av märket Sjösala som är ett märke jag ofta ser ute på cyklar


 

Efter det dök den "Blå dörren" upp som jag fotat förut men  nu i en annan vinkel. Jag tänker alltid på filmen "Notting Hill" då jag ser en blå dörr för en sån förekom i filmen. Klicka här för att se hur dörren ser ut i sin helhelt i ett inlägg från 2017

 

      

Här kommer ett klipp på ett av soundtracken till filmen Notting Hill. Al Green sjunger How Can You Mend a Broken heart. Det är en av dom jag inte haft med i bloggen förut. Al Green är en amerikansk sångare, låtskrivare och skivproducent, mest känd för att ha spelat i en del souliga singlar i början av 1970-talet 

              

I dag på förmiddagen tog vi en promenad till vår lägenhet för att se hur långt dom kommit. Det hade hänt lite mer och handdukstorkaren stod där för upphängning och det var draget klart för tvättmaskinen. Vi träffade en man som vi frågade om det skulle hinna bli klart till fredag. Han sa att det skulle bli klart innan helgen och det kändes hoppfullt. Lite senare när vi kom hem så ringde en kvinna från Hallstahem som jag sökt för att fråga samma sak och hon sa att vi kunde flytta in på fredag. På måndag 10.00 så blir det besiktning. Tack och lov så har vi numera inte så mycket möbler och saker som förr och då blir det lättare att få allt på plats. Sen tog vi en promenad in till centrum och temperaturen just då var 13 plusgrader. Jag skulle kunna tänka mig att ha 18-20 grader hela sommaren med lite fläktande vind. Ha det gott och sköt om er kära läsare

 

       Just nu känner jag mig som en glad sengångare. Min favoritfilm gällande animerade filmer är fortfarande Zootropolis. Klicka här för att se min filmrecension. En dröm vore att få se en sengångare i verkligheten. Klicka här för att se ett klipp på sengångare som finns på Skansen 

 

 

 #Volvo #Torghandeln #Cykel #Notting #Al #Sengångare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards