Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2019

City Gross Erikslunds Shoppincenter, semla och bra personalpolitik

Av Malin wiper - 5 mars 2019 13:15


 

Det blev inget gym i dag för det kom lite saker emellan och vi vill gå på morgonen. Vi flyttar fram gymmet tills i morgon och på fredag. Jag skrev för ett tag sen att stambytet var framflyttat till 27 mars enligt nytt papper men det var fel information för det ringde på dörren och vi fick ett papper om att det blir 13 mars som det först var bestämt. Så det blir en tvåa i höghusen (våning 3) nedanför oss och det känns skönt att vi slipper vänta tills den 27 mars för då är vi sen inne i maj månad. Vi har fått papper på vad som skall flyttas och tas bort i lägenheten så det börjar vi med några dagar före. 

 

                                                

 

 

Vi åkte in till City Gross Erikslunds Shopping Center och där fotade jag en vaniljsemla och några fler men det blev inga bra bilder genom glasrutan. Själva delade vi på en räksmörgås för jag har inget sötsug längre tack och lov. Min man har aldrig haft sånt sötsug som jag haft så för honom har det funkat ännu bättre

 

 

En gullig kille som arbetade där just då höll upp en bricka med läckra rulltårts-bakelser. Han ville inte vara med på bild och det respekterar jag. Dom har en personal där alla är så trevliga och tycks trivas på sin arbetsplats. Dessutom har dom en väldigt bra och smart personalpolitik för dom har inte samma arbetsuppgifter hela dagarna utan personalen flyttas runt på alla arbetsuppgifter och det gör att jobbet blir varierat och kroppen håller längre. Ungefär några timmars sittande i kassan, sen cafét några timmar och sen andra göromål. Det syns på dom att det är trivsamt och man mår bättre av att inte göra samma sak hela tiden.

 

                                           


Becca Design

 

 

Gräddiga wienerbröd toppade med grädde och frukt

 

 

På deras eget bageri höll dom på att fixa semlor och det såg så mysigt ut på det stora bordet 

 

 

Vi tog en sväng in mot bygget jag följer på Södra Nibble och då hissade kranen ner fler betongblock och det har hänt lite sen sist.

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del 2. Klicka här för att se del 3

 

             

                  via GIPHY

 

     

Det blåser jättemycket ute nu och det är jättehalt så det funkar inte att promenera för oss som redan har skador i kroppen. Vi höll knappt på att ta oss till bilen så vi trippade på tå likt balettdansare


                                                                     


     

Jättekul balettnummer i annorlunda form och så varierat. Vi rensar för brinnande livet nu då vi skall evakueras om 8 dagar. Ha nu en fortsatt fin dag kära ni

 

 

Stilton ligger så tryggt i syrrans famn



#Stambytet #City #Vaniljsemla #Personalpolitik #Nibble #Balettnummer 

 
 
Veiken

Veiken

6 mars 2019 02:38

Skönt att stambytet blir gjort. En del extra arbete för er, men det är ju ett måste. Vilken tur att jag inte tycker om semlor! :)
Bra personalpolitik är så viktigt. Personalen stannar och trivs! Kram och ha det fint!

http://veiken.se

Malin wiper

6 mars 2019 07:15

Det måste ju göras som du säger och det blir ju jättefint efterråt eftersom det även blir reparation och iolering i sovrummet

Härligt för då blir det ju lättare att avstå. Jag känner absolut inget sug efter en semla och det är inte heller min favorit numera

Man riktigt ser på personalen att dom trivs. Det ligger liksom en harmonisk hinna över butiken

Ha en jättefin onsdag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards