Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 februari 2019

Bilbesikning med tråkigt besked och Gary B.B. Coleman

Av Malin wiper - 26 februari 2019 08:00

 

När vi flyttade hit till Hallstahammar för 2 år sedan så tvärdog vår röda Suzuki wagon R+ mitt i en rondell då det var värsta rusningstrafiken. Det var bara att bärga den till skroten så vi fick inte ett öre för bilen. Då hittade vi samma bilmärke men denna på bilden som vi var till biltvätten med i dag före bilbesiktningen.

 

             

Bilen köpte vi på en bilfirma för 15.000 kr för 1,5 år sedan. Nu har vi betalt klart den efter 1,5 år och det kändes så bra än om vi har kostat på den lika mycket sen vi köpte den så vi är ändå inte skuldfria än. Dagen före besiktningen kände jag på mig att nåt skulle hända och jag sa till min man att jag känner att den inte går igenom besiktningen. Jag hade rätt och trots att vi lagat så mycket på den dessa 1,5 år så är det fel på 5 saker och att åtgärda detta har vi inte råd med eftersom vi kostat på den så mycket redan. Min man och jag blev jätteledsna och chockade 

 

Vi skall städa ur den nu och försöka sälja den för några tusen för det finns säkert nån som kan åtgärda dessa fel och det är ingen förmögenhet som vill till men vi är så ansträngda ekonomiskt nu eftersom tvättmaskinen för ett tag sen gick sönder också och vi var tvungna att köpa en ny och lite annat vi råkat ut för. Vi får köra bilen en månad till men sen är det stopp och ombesiktning om vi inte gjort oss av med den innan dess

 

    animated-dividing-line-image-0019

 

Vi tänker vara utan bil tills vi är helt skuldfria och under tiden skall vi hyra bil nån gång ibland och resten av tiden får vi åka buss eller tåg. Det känns inget vidare för man är så mycket friare när man har bil och kan åka ut och njuta av naturen men nöden har ingen lag. Det som känns värst är att vi bara har haft bilen i 1,5 år och lagt ner 30.000 och sen är vi ändå utan nu

 

   animated-dividing-line-image-0214

 

Jag grät en skvätt men vid såna här krissituationer så blir jag fokuserad och känner att vi får göra det bästa av situationen. Vi är lite stirriga nu och undrar varför vi har sån otur.

 

Nu blir det mer promenader och vi börjar på gymmet i dag. I går hade vi för mycket att göra.

 

      

Gary B.B Coleman med The Sky Is Crying. Han var en amerikansk soul blues gitarrist, sångare, låtskrivare och musikproducent. Han producerade och gav ut flera album fram till sin död 1994

 

Nu är det bara att ta nya tag och hoppas denna dag blir bra för både oss och er alla som tittar in. Kram på er 

 

 

#Bilbesiktningen #Gary

 
 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2019 11:06

Nej men. Det var ju otroligt ledsamt och märkligt. Ni har kostat på den så mycket och ändå så dyker det upp flera fel. Det är dyrt att ha bil, verkligen, ´men som du skriver, bra att ha, friare och kommer ut lite mera.
Vi har en bil 2000 års modell så den är 19 år och ännu så länge brukar det inte vara några stora fel då den besiktigas. Ja, några tusen har det blivit de senaste åren, men det har gått.
Hoppas på det bästa så ni snart kan skaffa en annan bil.
Kram och ha det så bra det bara går.

http://wiolettan.bloggplastsen.se

Malin wiper

26 februari 2019 12:24

Det är det som grämer mig mest att vi lagt ner så mycket pengar på bilen under sån kort tid. Nästa gång vi köper bil så bil så skall vi tänka oss för både en och två gånger. Vår förra bil hade inte gått så långt så den hade vi rätt många år. Före det hade vi en helt ny bil men vi hade sån otur efter ett antal år att ett djur sparang ut på vägen och vi väjde och åkte in i ett räcke. Bilen blev helt förstörd men tack och lov så hade vi ingen hög hastighet så vi klarade oss

Vilken tur ni har med eran bil men vår gick igenom besiktningen förra året utan anmärkningar

Tack snälla du för omtanken
Ha en toppendag
kramar från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

26 februari 2019 11:11

Styrkekramar!
Du har rätt inställning Malin! Mitt i allt så blir allt hur bra som helst på det mest oväntade sätt. Så brukar livet ju vara, bara man har tillförsikt och gör det bästa man kan av sin situation. Lycka till!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

26 februari 2019 12:20

Tack snälla Karin för dom orden. Det brukar ordna sig i slutändan.

Ha en toppendag
stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards