Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2019

Hallsta Café & Restaurang och Morgan James

Av Malin wiper - 20 februari 2019 14:30


 

I dag då vi var nere i samhället för att handla så kunde vi inte låta bli att ta en fika på Hallsta Café & Restaurang. Min man tog en baklava som han sa var den godaste han ätit. Siba sa att det var hennes man som bakar dom. Den ser verkligen läcker ut och Mr T sa att den inte var lika söt som andra han ätit förut

 

       

 

Jag slog till med en av deras muffins som är riktiga höjdare. Denna gång med choklad och vaniljkräm. Konstigt nog så får jag inget sötsug av muffins. Det räcker med en nån gång ibland

 

                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA                  Cupcakes - GIFMANIA

 

 

Här kommer min man ut mätt och nöjd

 

 

Nästa gång skall vi äta lunch där.

 

                                                        

                                          Royal Design

 

  

På centrumgatan framför Cafét så finns det stenformationer med gräsmatta i mitten och nu har dom satt dit en ny stenskulptur i den ena rundeln. 

 

 

Min man testade den lilla sittplattan och jag kan tänka mig att många barn kommer att klättra på stenen/betong för den är formad så. 

 

 

Nu är det inte mycket att skotta för traktorerna om det inte kommer mer snö. Nu börjar stambytet närma sig för man hör att dom jobbar i ingångarna bredvid oss. 


     

Här är jag på väg in till en bilfirma som har häftiga bilar här i Hallsta. Jag håller på att fixa med bilderna nu så det kommer in i morgon. Jag har förut fotat lite veteranbilar på deras parkering och även lite nyare häftiga bilar. Eftersom jag har fått lite annat att pyssla med så jag väntar med att fortsätta animera hos Vicke. Börjar till helgen då jag är färdig med det mesta. Sen skall jag lägga upp alla långbyxor jag köpte häromdan så jag kan använda dom. Jag åkte tillbaka och köpte även ett par vinröda så nu har jag fyra par nya. 

 

Hoppas ni har en fin dag hittills kära läsare. Kram från Malin

 

      

Dream On- Postmodern Jukebox ft Morgan James 

 

                               

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna Vintage Jukebox- bordslampa             

 

#Hallsta #Baklava #Lunch #Stenformationer #Traktorerna #Vicke #Morgan

 
 
Pisan

Pisan

21 februari 2019 14:30

Ååååhhhh! Baklava som är sååå gott! Jag älskar baklava! ♥ Nu blev jag sugen. Tur att jag inte har nåt sött hemma, annat än frukt. Jag är hopplös om jag har nåt hemma, kan inte låta det vara.... Så jag ser till att jag aldrig har nåt hemma för sött skall jag inte äta, så är det bara. Jag måste också alltid lägga upp byxor jag köper, har så korta ben. Men numera gör jag det för hand, symaskinen är trasig, och jättegammal så den skall vi skrota. Dotterns symaskin förstår vi oss inte på så den står bara och samlar damm.
Önskar er en fin torsdag! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 februari 2019 16:27

Vad kul att du också gillar baklava. Det är tur att inte vi har nåt sött hemma heller som går på sockeravgiftning ;)

Jag kan som dig inte heller ha nåt hemma för till slut äter jag upp allt. Jag har rätt långa ben och kort rygg men eftersom jag måste ha såna stora storlekar runt höfterna så blir dom jättelånga.

Vad tråkigt att din symaskin är trasig. Vår måste in på regöring och genomgång men vi har inte råd nu för det kostar nästan 1000 kr.

Ha en jättefin torsdag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards