Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 februari 2019

Dea Axelssons Erikslund och The Coasters

Av Malin wiper - 19 februari 2019 08:30


 

Dom hade rea på rean hos Dea Axelssons Erikslunds Shoppingcenter. Jag köpte tre par byxor av märket Dolly i stretch. Dessa på bilden har en härlig grön färg och har kostat 499 kr sen var dom nedsatta till 200 kr men nu kostade dom bara 100 kr. Dom satt jättebra och passar både nu och längre fram i vår för dom är inte så tjocka. Klicka här för att se fler av Dolly byxor hos Dea Axelssons av den modell jag köpt men mina är inte fullt så smala nedtill. Dessutom har dom trevlig och hjälpsam personal

 

Det är svårt att få fram den rätta färgen på bilderna än om jag försökt. Alla tre byxor jag köpte är lite mer glansiga och vårtunna än dom ser ut på bilderna. Dea Axelssons hade rea på massor av kläder just nu

 

           hangers - GIFMANIA                                   hangers - GIFMANIA

 

 

Jag köpte ett par till men beiga också av märket Dolly. Dom hade kostat 499 kr också men var nedsatta till 250 kr men nu betalade jag 125 kr. Färgen på bilden stämmer inte helt för dom är lite brunare än på bilden

 

Hon som arbetade på Dea Axelssons då vi var där talade om att man aldrig skall använda sköjmedel på stretchbyxor. Vi använder så gott som aldrig sköljmedel och har inte saknat detta. Måste vi använda till nåt statiskt plagg så tar vi sånt som är ekologiskt och så giftfritt som möjligt.

 

                      animated-washing-machine-image-0001                                       animated-washing-machine-image-0001

 

För ett tag sen fick jag ett tips i en kommentar från Keiju om att göra eget sköljmedel. Klicka här för att komma in på den sidan. Vi skall själva testa så fort vi dyker på nåt plagg som är statiskt. Tack Keiju för tipset det uppskattas.  Klicka här för att läsa vad jag skrivit om Comfort sköljmedel i ett av flera inlägg genom åren

 

 

Ytterligare ett par jag köpte av märket Dolly men dom är smårutiga och  hade också kostat 499 kr men på rean 400 kr men nu halva priset med 200 kr. 

 

Då blir summan med alla nedsättningar endast 425 kr för tre par byxor. Det var verkligen ett klipp jag gjorde. 

 

  

På ett bord låg dessa nyhemkomna långbyxor som var ännu mer mönstrade. Nu ångrade jag mig att jag inte köpte ett par byxor till för det fanns även ett par blå med vita små prickar och dom kostade också 100 kr med all rea.

 

 

Jag frågade om jag fick ta några bilder eftersom jag ändå var där och det fick jag. Klassisk tuff jacka i lite armegrönt. En sån liknande har jag haft för ett antal år sedan och allt kommer tillbaka men i lite uppdaterad form

 

                                            


                                                                                  Shape Ways 

 

Finns även i denna beige, bruna färg som går lite mot rött. Den färgen har dom beiga byxorna jag köpte ovan

 

   

Avslutar med en finblus med nåt slags fjärilsärm

 

 

Två såna här långa tröjor köpte jag hos dom för ett tag sen och den andra är i vinrött och grått. Dom kostade 400 kr/st så det var inte på rea. Dom är lika fina efter varje tvätt och inte så tjocka i kvaliten men supersköna. Klicka här för att se en blus jag köpte hos dom 18 januari

 

     

En passande låt som heter Shopping Clothes med The Coasters . Dom är en amerikansk R&B-grupp som bildades i Los Angeles, Kalifornien 1955. Som dom sjunger så känns det som nån förlaga till rapmusik. Gruppens texter var ofta fyllda med ironi och humor. Dom hade ett flertal hitsinglar under 1950-talets andra hälft och är främst kända för Billboardettan "Yakety Yak" från 1958. Flera av deras hitlåtar är skrivna av Mike Stoller och Jerry Leiber (död 2011). Det ser inte ut att vara nån av orginalmedlemmarna kvar i gruppen längre. 

 

                                           


                                                                                                     Etsy

 

I dag har vi lite av varje på agendan och min man skall träffa Diabetessköterskan och då får vi se hur det ligger till. Han önskar bli fri sprutan och bara ta tabletter för han har insulinproduktion fortfarande. Sköter han både motion och mat så kan det gå vägen och nu har han gått ner lite i vikt dessutom. 

 

Var rädda om er och ha det bra, tack för att ni tittar in på min blogg

  

 

#Dea #Långbyxor #Coasters

 
 
Vicke

Vicke

19 februari 2019 09:32

Du gjorde fina fynd igen jag håller tummarna för gubben din
ha en fin dag nu

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

19 februari 2019 10:10

Jag har fått din kommentar men jag har ifyllt att jag måste godkänna kommentarer eftersom jag haft en del luringar här förut ;)

Det var verkligen fynd som jag inte hade räknat med. Ibland har man tur och jag sa till min man när vi vandrat runt och kollat. Jag känner på mig att det finns nåt hos Dea och jag hade rätt

Tack för att du håller tummarna för min gubbe ;)

Ha en fin dag själv
Kram från
Malin

 
Vicke

Vicke

19 februari 2019 13:20

det kom inte upp någon ruta att trycka på efter jag skrev kommentaren och den låg kvar när jag skrollade ner igen

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

19 februari 2019 13:58

Vad konstigt! Dina kommentarer kommer in men det är nog för att nåt är galet här på bloggplatsen emellanåt. Det märker man även på statistiken.

I morgon skall min man gå igenom min dator

Hoppas det ordnar sig då

Ha en fin dag
kram
Malin

 
wiolettan

wiolettan

19 februari 2019 13:49

Dea Axelssons, där brukar jag handla ibland och jag får mail ifrån dom om olika priser, men nu är det länge sedan jag besökte dom. Måste då ta tunnelbanan in till stan, det är ju inte alltid jag kan det, men hoppas att det blir av innan rean är slut.
Du fick ju verkligen tag i fina byxor och till vilka priser sedan. Då brukar det känns skönt. Jag föll för blusen också.
Hoppas att allt går bra för din man så han slipper sprutorna i framtiden.
Ha en bra dag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 februari 2019 14:01

Jag hittar plagg där emellanåt och nu var det extra billigt. Jobbigt att måsta ta tunnelbana. Jag gillar inte tunnelbana och nu allrahelst då man ibland måste åka flera rulltrappor ner i avgrunden ;( jag får klaustrofobi bara av tanken

Det gick jättebra för min man både långtidssockret och vikten hade gått ner

Ha en fin dag själv
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards