Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2019

Hallsta Bilrekond & Bilservice, Stilton och Nano Raies

Av Malin wiper - 24 januari 2019 18:00


 

Vår nuvarande lilla låda


I förrgår hade vi inne bilen igen hos Hallsta Bilrekond & Bilservice och vi var så glada sen för det blev inte så dyrt. Dom är så noga med allt och är dessutom jättetrevliga. Vi känner oss trygga när vi lämnat in bilen och förra gången vi lämnade in den var det som en ny bil kom ut från verkstan. Den gick så mycket bättre då dom bytt ut växellådsvajern och lite annat. Denna gång var det en hjulbult som hade lossnat inuti så den satt inte fast ordentligt. Dom tog en ny bult och svetsade och nu sitter det som berg. Vi hade nåt som lät i bilen ett tag också men det var nåt grus som fastnat och det är borta nu. Tack och lov så är motorn jättebra och ingen rost. 

 

                                   


                                                                            Hjulbult från Jspec

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist om dom. Klicka här för att se när vi var där i september

 

 

Utanför Hallsta Bilrekond & Bilservice

 

     

En väldigt annorlunda version av The Beatles Drive my car. Låten sjungs här av  Nano Raies . Hon är en sångare, kompositör och låtskrivare. Klicka här för att läsa om henne, låten, dom andra musikerna mm

 

 

Denna gula bil var vår första Suzuki Wagon R+. Det fanns bara ett begränsat antal i den färgen. På bilden befann vi oss på ett vandrarhem utanför Ängelholm. Vi hade semester och åkte omkring i Skåne och även i Danmark. Detta vandrarhem var så idylliskt och hade tuppar och höns så man fick nyvärpta ägg på morgonen och en rejäl frukost. Min man och jag har på 28 år haft 6 bilar och två husvagnar och ett eget hus. 

             

I dag har vi promenerat som vanligt och kläderna börjar kännas lite lösare så att bara lägga till promenader varje dag gör att man går ihop. Det blev en promenad på 2,5 km. Nu har jag även fått bort kvällsätandet och när jag blir hungrig så tar jag en kopp te och man får en mättnadskänsla. Sen har jag strukit en stor tvätt och min man fixar med sin dator och rensar även på sin datorplats bort onödigt som legat länge i lådor. 

 

 

Syrran och svågerns katt Stilton tar oss på nya äventyr. Vad glor ni på? fattar ni inte att detta är mitt nya miljövänliga boende?..  

 

               

                Vickes Blandning. Ha nu en fin kväll kära ni som tittar in

 

 

#Bilrekond #Suzuki #Nano #Stilton #Vickes

 
 
Anneli

Anneli

24 januari 2019 18:41

Ville bara titta in o önska dig en fin kväll o en trevlig helg kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2019 07:05

Tack snälla du. Jag önskade att jag kunde kommentera hos dig också men det har inte funkat på länge. När man skriver en kommentar och skall publicera den så hinner jag inte upp till rutan där man klickar för att den skall komma in. Den försvinner. Skall försöka en sista gång.

Vet inte varför detta fel uppstått

Ha en fin fredag och helg
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

25 januari 2019 10:41

Å fredag är det.Jag får nog gå ut o fota all snö.Men en så fin misse!Katter är underbara.Ha nu en trevlig fredag.Kram.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

25 januari 2019 11:25

Ja det får du göra för nu är det vackert. Katter är verkligen för härliga

Ha en trevlig fredag själv
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards